שנתיים אחורה, לא היינו מתעכבים על מתיחת פנים של קאדילק אסקלייד, אבל מאז שהוא מיובא ארצה בייבוא סדיר דרך אפיקי היבואנית UMI, חובה עלינו לבדוק מה האמריקנים מחוללים בתוכו. ויש לא מעט. 

האסקלייד, רכב הפנאי המפואר ביותר של מותג היוקרה מדטרויט סוגר השנה 25 שנה על הכבישים, ועל רקע השקת מקבילו החשמלי IQ ובכלל הצגת רכב הפנאי החשמלי ליריק, דגם הקונספט סלסטיק ושפת העיצוב המעודכנת, קאדילק בוחרת ליישר קו ויזואלי, גם חוויתי, פחות בצד הביצוע הדינמי.

קאדילק אסקלייד
צילום: יצרן

מתיחת הפנים מבוססת על הדור החמישי שהוצג ב-2020, והיא ברובה משמרת את הקווים הרבועים הקלאסיים שלו, תוך שדרוגים בפנסים, פגושים, השבכה (אופציה לתאורה פנימית) וכן בחישוקים בעיצוב חדש ובגדלים שינועו בין 22-24 אינץ', בכפוף לחבילות. פרט לכך, האסקלייד נותר אחד הכלים המרווחים מסוגו, בין אם בקטגוריית פנאי, מובילי נוסעים או תובלה יבשתית; אורכו יותר מ-5.3 מ', בסיס הגלגלים 3 מ' ורוחבו 2 מ'.

מבחינת הרכב המנועים שלו אין בשורות דרמטיות אבל דרמה תמיד תהיה מאחורי ההגה; האסקלייד ממשיך עם חטיבת הכוח המקורית - 4.2 ל' שמונה בוכנות בהספק מרבי של 420 כ"ס ו-63.5 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 10-מהירויות והנעה כפולה, עם מספר מצבי כיול לנהיגת שטח ושבילים, כולל דפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. שיכוך וטיפול בסלילה נעשה דרך מתלי אוויר.

את מנוע הדיזל שלו, שאינו מוצע בישראל, הוחלט לקבור מחסור ביקוש בצפון אמריקה. גרסת ה-V הספורטיבית תעמוד בקצה ההיצע עם קרוב ל-690 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות, בסיועה של תיבת 10-מהירויות אוטמטית גם כן. 

קאדילק אסקלייד סביבת נהג
צילום: יצרן

אולם מאחר והאסקלייד הוא רכב שכולו נבנה סביב אפקט הגעה, אז כך גם קאדילק הפנתה את תשומת לבה למי שבוחר לשדרג מהדגם הנוכחי לגרסת 2025; ובפנים, האסקלייד נועל את היושבים במה שנראה הסיפון של ספינת החלל אנטרפרייז; מול הנהג והנוסע מתנוסס כעת מוניטור רוחבי בגודל 55 אינץ', ואת האוזניים מלטפת מערכת שמע משובחת של AKG עם 19 רמקולים ולמי שרוצה לאבד כמה אחוזי שמיעה, קיימת אופציה ל-36 רמקולים.

הצגים החדשים, בטכנולוגיית LED מתקדמת יותר, מחליפים את צג ה-37 אינץ' (OLED) הקודם, עם חלוקה אסימטרית בגודלם - 35 אינץ' לטובת הנהג ו-20 אינץ' לשימוש הנוסע. חידוש נוסף באסקלייד הם מושבי קפטן משודרגים בשורה המרכזית, כולל שליטה על צגי 12.6 אינץ', ממשקי אפל ואנדרויד ואינטרנט אלחוטי מובנה, עיסוי וכן רמקולים שקועים במשענות הראש. לא משעמם שם. 

בקאדילק טיפלו, בקטנה גם באלמנטים פחות בולטים, כמו למשל עיצוב מחודש קלות של גלגל ההגה, תאורת אווירה ב-128 גוונים וכן סידרו מחדש את שטח הקונסולה והתעלה המרכזית על ידי התקנת בורר הילוכים בצמוד למערכת ההיגוי.

המחירים הנוכחיים של האסקלייד בישראל מתחילים ב-950 אלף שקל. את מתיחת הפנים נראה בארץ בשנה הבאה, בחציון השני, כך מסרה ל'אוטו' היבואנית UMI. מתחילת שיווקו בארץ, נמסרו כ-200 יחידות של האסקלייד. 

קאדילק אסקלייד מושבים
צילום: יצרן