פיג'ו מכוונים גבוה מאוד, ולא חוששים מהצהרות יומרניות. במותג הצרפתי,  מעמודי התווך שפועלים מתוך מטריית סטלנטיס, סוברים כי יצליחו בתוך כמה שנים להיות יצרן הרכב החשמלי המוביל באירופה בקבוצות ה"מיינסטרים" לדברם. על פי אמירות שהעבירה לאחרונה המנכ"ל לינדה ג'קסון לכלי התקשורת בגרמניה, "אנחנו נוקטים בצעדים אסטרטגיים שמקרבים אותנו למטרה הזו".  

לדברי ג'קסון, פיג'ו תחשוף רק השנה חמישה כלי רכב חשמליים חדשים ומחודשים, ויש בידיה את הרכבים "החיוניים והמובדלים" שיעשו את העבודה. היא לא יודעת לנקוב בלוח זמנים מדויק, אולם ליצרן יש יתרון עצום בזכות השימוש בפלטפורמה המודולארית החדשה, ה-STLA, שמסוגלת לקלוט מנעד רחב של גדלים וסוללות. 

"הפלטפורמה מאפשרת לנו להגיב בצורה דינמית, ולהסתגל מהר מאוד לשינויים בסביבה הכלכלית ובמיוחד - לביקושים". ג'קסון מתייחסת בהקשר זה גם לירידה שחלה במכירות רכב חשמלי לאחרונה, וכמו רבים מעמיתיה, כולל בחברת רנו, חוזרת על המילה "גמישות", נוכח העובדה שלא מעט יצרנים בוחנים מחדש את השימוש במנועים.  

"אני חושבת שכולם, כולל אנחנו השקיעו הרבה מאוד כסף בפיתוח מכוניות חשמליות, סוללות וטכנולוגיות שקשורות זו בזו. אבל הפוקוס חייב לעבור עכשיו להוזלה - כלומר להתמקד במחירים אטרקטייבים. רק בצורה כזו, עם הנגשה נוכל לשנות את הגישה של הנהגים כלפי הרכב החשמלי".  

ג'קסון הייתה אחראית לרפורמה המיתוגית והטכנולוגית בקבוצת סיטרואן בעשור הקודם, והפכה אותה תוך כמה שנים בודדות ממותג רדום ומשולל אנרגיות, לחברה ששוב יודעת לגייס את היכולת היצרתית שטבועה בה לטובת מכוניות צבעוניות (קקטוס למשל) ואנטי שמרניות, תוך הקפדה על אמינות משופרת ואיכות גבוהה יותר.

פיג׳ו 5008
צילום: פיג'ו

הסינים, כמובן מדירים שינה מעיני יצרני הרכב הוותיקים. אולם ג'קסון, שידעה משברים, מעריכה כי על אף שהסינים מצליחים להעמיד חלופות - לעתים בהפרש של 30% לחובת פיג'ו, חובה לסגור את הפערים בדרכים אחרות - ומהר ככל האפשר. "אנחנו חייבים להיות יותר יעילים. אחרת, פשוט לא נשרוד. זה לא רק רווח - צריך להתחיל מעלות ייצור נמוכה משמעותית - ומשם הדרך למחירים נמוכים יותר תפתח בפנינו".