"אבל זה לא נראה כמו אנפילד", אמר לי האומר, ושוב הייתי צריך להסביר שרויאל אנפילד זה כבר לא רק ה'בולט' החבוט ההוא שחיברו אותו בחוטים מאולתרים בטיול הגדול אחרי צבא.

אחרי עשרות שנים של תרדמת אנשי אנפילד לא מפסיקים בשנים האחרונות להפציץ בדגמים חדשים המגובים בצביעות מקוריות בניסיון – שמצליח – לפרוץ לשווקים חדשים.

רויאל אנפילד הימליאן
צילום: איציק ברק

דגם חדש. דגם האדוונצ'ר של רויאל אנפילד, הימליאן, כעת חדש לגמרי והמפרט מכריז ראשון; החל מהשלדה השונה, דרך בסיס הגלגלים שגדל ב-3.7 ס"מ ל-151 ס"מ ועד למרווח הגחון, 1.2 ס"מ יותר ל-23 ס"מ. 

המנוע החד-צילינדרי כעת בנפח 452 סמ"ק, הספק של 40 כ"ס ו-4 קג"מ –  וזה הרבה יותר מאשר בדגם הפורש: 411 סמ"ק, 24.3 כ"ס ו-3.26 קג"מ. לתיבה כעת 6 הילוכים, קודם 5 הילוכים. ויש עוד: המתלים החדשים משופרים בהרבה, ובתפריט מזלג קדמי הפול של שוואה בקוטר 43 מ"מ עם מהלך 220 מ"מ ואחורי גם הוא של שוואה עם מהלך משופר (201 מ"מ). בשעה שהצמיג הקדמי ללא שינוי (90/90-21), האחורי כעת במידה 140/80-17 (קודם, 120/90-17). קוטר הבלמים גדל, ב-20 וב-30 מ"מ ל-320 ול-270 מ"מ.

רויאל אנפילד הימליאן 2024
צילום: איציק ברק

ואפשר להמשיך: נפח מכל הדלק עלה ב-2 ליטרים ל-17 ליטרים, למושב מספר גבהים (מ-80.5 ועד 84.5 ס"מ), מלפנים תאורת לד מחליפה הלוגן – ולא פחות חשוב: למרות כל הנ"ל המשקל ירד ב-3 ק"ג ל-196 ק"ג. 

כיאה לכלי עדכני, להימליאן לוח מחוונים מוקרן והוא עגול בקוטר "4, ועל התקשורת קישוריות מלאה לטלפון החכם ותצוגת ניווט. קל מאוד לנתק את ה-ABS האחורי לרכיבת שטח של ממש.

רויאל אנפילד הימליאן לוח מחוונים
צילום: איציק ברק

נראה בהתאם. העיצוב טוב בהרבה – עדכני, ענייני, מפגין נוכחות, קשוח וכזה המשדר לאמור: 'באתי לעבוד'. המכל השמנמן בולט, המקור מעל הגלגל נוכח ולאופנוע יש הרבה הרבה – כמו שההודים אוהבים – ברזלים, למיגון המכל והגחון. הצביעה נראית איכותית ונאה והאופנוע מוצע במספר סוגי עיצוב וצבע. למושב מגיע שני צבעים ועליו תפור הלוגו המלכותי. עוד במפרט: מיגון ידיים ובלילה תאורה המתגים. חביבה.

רויאל אנפילד הימליאן מנוע
צילום: איציק ברק

התרשמות רכיבה. ראשית, הביצועים טובים בהרבה בעיקר בגלל המנוע המשופר, גם הודות לתיבה החדשה. בפועל, הוא מעניק תחושה שהספקו גדול מסך סוסיו, ורצועת הכוח היעילה שלו מעניקה לו יכולת ראויה. אפשר לעשות איתו בקלות את הדרך מתל אביב לירושלים, והוא יכול לגמוא אותה במהירויות ממש גבוהות. האופנוע מאפשר גם לצלוח דרכי עפר מאתגרות, מבלי שיעלה חשש כי משהו בו יתפרק; בכל זאת, הוא מדרכי העפר המסולעות שבהימליה. 

רויאל אנפילד הימליאן 450 החדש הוא אופנוע ידידותי עם הרבה סטייל ואופי, כזה שיכול לעשות כמעט הכל והיטב. 

רויאל אנפילד הימליאן נתונים
צילום: איציק ברק

נתונים: מנוע 452 סמ"ק, 1 צילינדר. הספק/סל"ד 40 כ"ס/8000. מומנט/סל"ד 4 קג"מ/5500 סלד. תמסורת 6 הל', רב-דסקי, שרשרת מתלה קדמי שוואה, הפוך, 43 מ"מ, מהלך 220 מ"מ * מתלה אחורי מונושוק מתכוונן 200 מ"מ. צמיג קדמי 90/90-21, צמיג אחורי 140/80-17. משקל רטוב 196 ק"ג. מרווח גחון 230 מ"מ. מכל דלק 17 ל'. מחירים: 'בייס' 37,000 שקלים; 'פאס' 37,000 שקלים; 'סאמיט' 38,000 שקלים; 'סאמיט' טיובלס 39,000 שקלים.