דגם הפנאי הקומפקטי קיה ספורטאז' לא יוצע יותר עם מנוע הבנזין האטמוספרי 2.0 ליטר וההספק של מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר מופחת. מהלך זה נעשה בהתאם לשינויים בתקינה האירופאית המתייחסים להפחתת זיהום ובדומה למה שנעשה עם הדגם כאח לקיה ספורטאז', הלא הוא יונדאי טוסון, ואלה כבר נכנסו לתוקף בהיצע המקומי. 

קיה ספורטאז' מכהן כעת בדור החמישי שהוצג ב-2021, משווק בישראל מאז 2022 וצפוי לעבור מתיחת פנים ב-2025. 

כאמור, הספק מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר מופחת, כעת 160 כ"ס במקום 180 כ"ס; עם זאת, המומנט, 27 קג"מ ב-1500-4500 סל"ד, נשאר ללא שינוי. התיבה כמקודם, דו-מצמדית עם 7 הילוכים – אך הביצועים שונים: 9.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ועד ל-192 קמ"ש; עד כה: 8.8 שניות ו-201 קמ"ש. 

דגם זה משווק עם מנוע זה ברמות האבזור 'אורבן' שמחירה 180,000 שקלים ו'פרמיום' העולה 201,000 שקלים. שיווק הגרסה ההיברידית הופסק לפרק זמן לא ברור ואילו הגרסה ההיברידית-נטענת משווקת כמקודם, ולזו תג מחיר של 260,000 שקלים.


קיה ספורטאז'
צילום: אלי שאולי