במרצדס קיוו להצלחה גדולה יותר עם הרכבים החשמליים, במיוחד לאור העובדה שהתוו את המסלול גם למתחרים שלהם עם רכב הפנאי EQC שהוצג לפני חמש שנים, והיה נושא הבשורה של המהפכה הטכנולוגית של היצרן; אין מחלוקת שככל שההיצע נפתח כך האמצעים, החוויות, הביצוע וטווחי הנסיעה השתפרו. אך דבר אחד נותר בלתי פתיר וזוכה לביקורת צוננת עד כה: העיצוב החיצוני.

במרצדס בחרו במבנה אירודנמי כדי להיטיב עם מרחקי הנסיעה של הסוללה, אך הם ערים לביקורת והחליטו בגילוי לב לא לכבס מילים או להתחבא מאחורי ססמאות של מנהלי חטיבות ויחסי ציבור. בחברה הגרמנית לקחו אחריות "להחליף דיסקט" ומסתמן כי הם עתידים להתנער משפת העיצוב הנוכחית ונעדרת המקוריות לדעת רבים, ולאמץ גישה שמטרתה לחבר בין המראה הקלאסי של מרצדס לבין החזון העתידני.

מרצדס חשמלי
צילום: אלי שאולי

"תהיה לנו שפת עיצוב חדשה", אומר מנכ"ל החברה אולה קלניוס, כאשר סנונית ראשונה, ייתכן שמדובר ברכבי מחקר יוצגו במהלך 2025. "אנחנו נדע להבליט את מרצדס בהשוואה ליריבים שלה - ולא יהיה מקום לטעויות בזהות - זו תהיה מרצדס אמתית", כך מוסיף. במרצדס יבססו את הצורניות על פלטפורמה חדשה, ה-MB/EA, ובכך יחנכו גל של דגמים משודרגים, כאשר קולנוס אומר שהפורמט העגלגל - שלא התקבל כהלכה בקרב ציבור הלקוחות של מרצדס, יימחק לגמרי.

מה בדיוק ינסו לחולל ברכב החשמלי? לפי קולנוס, ירחיבו, כמו פעם את השימוש במסגרות כרום, וכן יחזירו את הכוכב הכסוף למקומו הראוי בשפיץ של מכסה המנוע, אלמנט שהתווסף ל-EQS לאחרונה. כן ישתמשו ככל הידוע בעיצובי רטרו לחישוקים, ואולי ינסו לשלב כיתובים מיוחדים בתא הנוסעים וריפודים מהודרים המתכתבים עם גוונים היסטוריים.

מרצדס סביבת נהג
צילום: מרצדס

רצפת ה-MB/EA תשרת שני דגמים אסטרטגיים שטרם קיבלו פרשנות חשמלית - מרצדס C קלאס, וכן ה-GLC. "אין לנו נציגות חשמלית בקבוצה הזו ולכן יש להם חשיבות גדולה והשפעה מהותית", מוסיף קולנוס. דגמים אחרים ישתמשו בפלטפורמה חדשה נוספת, ה-MMA, עבור הקטגוריה הקומפקטית - כולל ה-CLA הבאה, שדגם קונספט שלה הוצג בסוף השנה הקודמת.
 

תגובה לביקושים

במרצדס נערכים לארבע שנים דרמטיות לפניהם, בעוד קולנוס מסמן את 2026-2028 כצמתים מרכזיים בקורות חייה של מרצדס. "הדגמים שיוצגו בשנים האלו יהיו סופר-חשובים להתפתחות המותג", כך ציין. דברים אלו אינם באים בתוך חלל ריק חשוב להדגיש; מכירות הרכבים החשמליים של מרצדס ברבעון השני, גלובלית התכווצו בכמעט 25% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ובסיכום המחצית הראשונה - ירידה של 17%. 

בישראל, דיווח איגוד היבואנים כי יבואנית מרצדס קטנה בשיעור של 20% במסירות רכב חדש ביחס לשנה הקודמת והעלתה לכבישים מעט יותר מ-2,100 יחידות. אולם היקף מכירות הדגמים החשמליים גוזל כמעט מחצית מהסך הכולל - 700 יחידות לרכב חשמלי מלא, לצד 400 רכבי פלאג-אין הייבריד. 

טעינה מרצדס
צילום: מרצדס