טויוטה, על אף שהייתה חלוצה בפיתוח הרכב ההיברידי פריוס, מצאה נימוקים שלא לקפוץ בפזיזות על העגלה החשמלית כפי שעשו המתחרים שלה. בדיעבד, ולאור ההאטה במכירות הרכב החשמלי, ההחלטה הזו נראית בשלב זה הרבה יותר נכונה, לוגית וגם מתוך הבנה של מגבלות התשתית. 

יחד עם זאת, טויוטה יש יגידו באקט של בהלה מסוימת כנגד הצונאמי הסיני, הגיבו עם תוכניות גרנדיוזיות להעצמת סגל הדגמים עם 30 רכבי מחקר, כולל חטיבת לקסוס שיובילו אותם לעשור הבא. אולם כעת מסתמן, שהיצרן הגדול בעולם לוקח כמה צעדים אחורה - במיוחד כשזה נוגע לטיפוח של מותג היוקרה והאסטרטגיה החשמלית שתלווה אותו עד סוף העשור. 

לקסוס rz
צילום: לקסוס

בלקסוס עדיין מחויבים להציב דגם חשמלי אחד בכל אחד מהסגמנטים עד 2030, וזה אומר שדגמים מסוימים יעברו שינוי טכנולוגי ואחרים יוקרבו כדי לפנות מקום. על פי פרסומים בכלי התקשורת בגרמניה, קיים לוח זמנים כמעט מדויק שמתאר מה בדיוק מחכה לכל דגם בהיצע, כולל הבטחה כאמור, כפי שפרסמנו לאחרונה להמצאת יורשת למכונית העל LFA. 

ראשון ברשימה הזו הוא לקסוס RZ, רכב הפנאי החשמלי הראשון בהגדרתו של לקסוס (אם מוציאים מהמשוואה את ה-UX), שעתיד להיות מעודכן בשנת 2026 עם טווח נסיעה מוגדל. הבא ברשימה הוא רכב הסדאן ES שככל הידוע יוחלף ברכב חשמלי מלא על בסיס קונספט שהוצג לפני שלוש שנים, וזה יקרה במחצית השנייה של 2025. 

לקסוס lx
צילום: עזרא רפאל

ה-RX, אחד מרכבי הפנאי החשובים ביותר של לקסוס, ובכלל של טויוטה, יזכה למתיחת פנים בשנת 2027 - אם כי מוקדם לדעת מה צפוי לו. האח הקטן שלו, ה-NX, יעודכן ב-2025, וצפוי להיות מוחלף בדגם חדש ב-2028. ה-UX, יזכה לשדרוג ב-2026, ויימכר רק בהנעה היברידית. 

עוד שתי מכונית סדאן גרעיניות של לקסוס, ה-IS ומכונית הפאר LS, יזכו לרענון ב-2026 ו-2025, אם כי גוברים הדיווחים שלקסוס עשויה אחרי קרוב ל-40 שנה להיפרד מהאחרונה, למעשה המכונית שהתניעה את המותג בסוף שנות ה-80 - ורכשה כמעט בגפה את מוניטין האמינות המופלג של החטיבה. 

בקבוצת הספורט, ה-RC, למרות סך מכירות מצומצמם, תמשיך בסוף השנה הבאה עם גרסה מעודכנת ורק עם מנוע בעירה. גרסה חשמלית שלה תיוצר במכסה מוגבלת ב-2026. ה-LC, שזמינה במרכב קופה וקבריולה תעודכן בשנה הבאה, ללא שינויים טכנולוגיים מרחיקי לכת. 

לקסוס lfa
צילום: לקסוס

בסגמנט רכבי הפנאי הבכירים, ה-GX, וה-LX, נמצאים גם הם על הכוונת החשמלית. ה-GX ימתין לחידושים זמן ממושך, כנראה רק ב-2028, אולם ה-LX, שמכירותיו החלו בישראל בצורה סדירה בשנה הקודמת יעבור כיול מחודש לרצפה כדי לקלוט הנעה היברידית במחצית השניה של 2025.

אחרונה חביבה, היא מכונית קופה ספורטיבית, יורשת ל-LFA, שתוצג ב-2026. כאן מדברים בלקסוס על האצות ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות וטווח נסיעה של כ-500 קילומטרים, על ידי הכשרת טכנולוגיות חדישות, עם דגש על שימוש אפשרי בסוללת מצב מוצק, המאפשרת למכונית קצה לפעול, ללא חשש לעמידות הסוללה בטמפרטורות גבוהות, בעומסים גדולים יותר.