זה לא סוד שסטלנטיס שוקלת מחדש את עתידם של חלק ממותגיה הפחות רווחים. אולם קרלוס טבארס, מנכ"ל תאגיד סטלנטיס, מנסה לקעקע את חרושת השמועות על עתידו הרופף של מותג מזראטי, ומכחיש כל אפשרות לפיו עומד למכירה למרבה במחיר. 

ביממה האחרונה, באמצעות מכתב שנשלח לנשיא ג'ון אלקן, בו הביע טאברס את דאגתו בעקבות תלונות מצד העובדים והחשש לגבי האופק הכלכלי, אלקן השיב כי "מחויבותו למזראטי מוצקה". במקביל, דחה את הבקשה של חלק מבכירי סטלנטיס לאחד את מזראטי עם מותג אחר, אולי פרארי. 

במזראטי מדגישים גם את "העבודה הקשה" שנעשתה "בעיצומו של מעבר עדין" ואת האמון ה"מוחלט" בהצלחת החברה. אמון זה, ממשיך טבארס, מבוסס "על השקת גרסאות חשמליות של מוצרים קיימים", של "מוצרים חדשים ופורצי גבולות, כולל ה-MC20, ה-גראן טוריסמו וה-גרקאלה", האחרון עם מנועים חשמליים, תרמיים והיברידיים, וכן על היורשים של הקוואטרופורטה והלבנטה, שחלקם כרגע "בהכנה".

מזראטי קבריו
צילום: מזראטי

"החזון שלנו עבור מזראטי הוא ייחודי: להיות ולהישאר המותג היחיד של כלי רכב שתוכננו, הונדסו, פותחו ומיוצרים לחלוטין באיטליה", ממשיך טבארס. "מנקודת מבט מסחרית, אנו מתקדמים בצעדים גדולים לקראת הרחבה בינלאומית, עם ההשקה בשוק היוקרה של קוריאה וביסוס ביפן". 

דברים אלו, מתכתבים עם אמירות שונות במזראטי לפיהן אין כוונה לבצע איזשהו ספין אוף, ולגלגל את מזראטי למקום אחר שלא ידע לטפל בו במסירות. "אני מאמין ובוטח שהצוותים המוכשרים והחדישים שלנו, יחד עם הרוח הקונסטרוקטיבית של שותפי האיגוד שלנו, יצליחו להשלים את המעבר הנוכחי ולהפוך את המותג היוקרתי הזה למגדלור של חדשנות מוצר, מצוינות שירות ומנהיגות".  

היו כמה אירועים שהדליקו נורות אדומות, כגון סגירת מפעל גרוליאסקו בטורינו, צמצומים במעבדת החדשנות במודנה, הפסקת ייצור הלבנטה במירפיורי ופיטורי אלפי עובדים. אולם טאברס ואלקן, סותרים את הדיווחים ושומרים על אופטימיות. "טבארס גילה רגישות למותג ההיסטורי הזה", אמר נציג האיגוד של עובדי מזראטי. עם זאת הוא אומר, ההצהרות, למרות שיש בהן נימה חיובית, אינן נחשבות "ממצות" מבחינת ההון האנושי של החברה. "כרגע, הן תורמות רק כדי להסיר חששות לגבי עתידה של מזראטי.