פולקסווגן גולף הנוכחית הוצגה לראשונה בשנת 2019, והייתה גם נתונה למספר שינויים עיצוביים לא גדולים מוקדם יותר השנה. כפי שחזה בעבר המנכ"ל תומס שפר, ליצרן הגרמני אין כוונה לפתח לעת עתה דור תשיעי לרב המכר המיתולוגי, אך היא עשויה להותיר את הדגם הנוכחי בייצור לפחות עד 2035, כאשר האיסור על מכירת מכוניות חדשות עם מנועי בעירה פנימית יוכרז באופן רשמי. 

פרטים אלו מאותתים כי פולקסווגן מחויבת לשאת את הגולף דור שמונה מעבר לציון דרך של 15 שנה - מה שיהפוך אתה לאחד מהדגמים בעלי אורך הנשימה הארוך ביותר של הקונצרן, ללא שינויים טכנולוגיים עמוקים מדי, למעט כאמור שיפורים במנוע לטובת צמצום זיהום האוויר ותקנות הסביבה.


פולקסווגן גולף תהיה כאן עוד הרבה זמן
צילום: פולקסווגן

בראיון ב-GTI Fanfest האחרון, מנהל פיתוח המותג קאי גריניץ' הסביר כי "הדור הנוכחי של הגולף יכול להרשות לעצמו להזדקן כי הוא מבוסס על פרויקט עם גיל מסוים". משפט שכדאי להבין אותו דווקא בכוון ההפוך: המכונית הקיימת מורכבת על פלטפורמת MQB Evo, הפיתוח האחרון של ה-MQB שהוצג בשנת 2012. פלטפורמה, שכעת "פותחה במלואה", אומר גריניץ', מה שהופך את הגולף , כפי שגרוניץ' מכנה אותה - ל"מלאכת מחשבת של רצפת MQB".

העתיד, עד כמה שהוא נראה אופטימי עבור הגולף - לא תלוי בפולקסווגן. גריניץ' מסביר כי חייה של הגולף 8 הנוכחית כפופים לרגולוציות: "אם יוכנסו תקני בטיחות או בקרת זיהום חדשים, מסביר המנהל הגרמני, "עדכון הדגם עלול להתגלות יקר מדי". במקרה כזה, החברה הגרמנית תצטרך להעריך אם להמשיך בייצור שלה או לא. אולם כרגע, עתידה של הגולף אינו בסכנה, לא מחר וגם לא בשנים הקרובות.