כמעט חמש שנים אחרי שנחשף דגם המחקר, בקבוצת רנו מאותתים שהחשיפה הרשמית של דאצ'יה ביגסטר, רכב הפנאי ההרפתקני צפויה להיערך במסגרת תערוכת הרכב בפריס שתפתח ב-14 באוקטובר לציבור המבקרים (ימי העיתונות נערכים מספר ימים לפני כן). 

הביגסטר אמור להעניק לדאצ'יה גישה לשני פלחים בסגמנט ה-SUV: רכבי 5-מושבים ורכבי 7-מושבים, ועם תג מחיר התחלתי של 25 אלף יורו. כך ינסו לשמר את עקרון עלות-תועלת-תמורה כפי שעשו מאז שינוי הכיוון שבוצע בזכותו של הדאסטר המוצלח בשנת 2010. יחד עם זאת, ייתכן שדאצ'יה תדלג על גרסת 7-מושבים מטעמי תקציב ועלויות פיתוח, שכן אופציה זו קיימת כבר בג'וגר. 

הביגסטר, רכב פנאי סגמנט C קלאסי בפרופורציות, יבוסס על רצפה משודרגת קלות, CMF-B עם אורך כולל של 4.60 מ', תא מטען רחב ושימושי בנפח 550 ל' ובסיס גלגלים שנאמד ב-2.68 מ', כלומר מתחרה ישיר לדגמים כמו יונדאי טוסן, קיה ספורטאז', ומלמטה יאתגר דגמים יקרים יותר מבית פולקסווגן (טיגואן החדש למשל). 

הוא יצויד במגוון מנועי בנזין והנעה כפולה, החל ביחידות טורבו מוכרות וקטנות נפח עם כ-130 כ"ס וכן במנועים היברידים המשרתים את קבוצת רנו וניסאן עם 140 כ"ס ותיבת הילוכים דו-מצמדית. בדאצ'יה הקדישו הרבה מחשבה לפונקציונליות שלו בירידות לשבילים ותיור באזורים לא סלולים ויגיע עם מרווח גחון ראוי, מיגונים וצמיגים דו-שימושיים. 

דאצ׳יה סביבת נהג
צילום: יצרן

בחלל הנוסעים והוא ישלב הרבה פתרונות אחסון, נשיאה, עגינה ואמצעים מודולאריים. חווית המשתמש בקבינה, בעיקר בסביבת העבודה של הנהג תהיה זהה לזו שבדאסטר האחרון, עם צג ראשי 10 אינץ' ומערכות מולטימדיה חדישות יותר עם ממשקי אפל ואנדרויד ומערכת מחשב אחורית מהירה. הוא כולל גם את רוב מערכות ההגנה האקטיביות של רנו-ניסאן, בהן בלימה אוטומטית במצב חירום, בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטיה מנתיב. 

בדאצ'יה ממשיכים לשמור על מומנטום ברחבי אירופה בכל הקשור במסירות, ונשארים מחויבים לרכב זול, ידידותי ונוח למשתמש - הן ברמת העקרון והן ברמה המעשית. בסיכום השנה הקודמת, דאצ'יה התברגה בין 10 המותגים המובילים באירופה ורכב הפנאי סנדרו מככב השנה בקטגוריה שלו ואף דורג במקום הראשון לפני כמה חודשים ועקף את פולקסווגן גולף.

המכירות של הביגסטר תצאנה לדרך בתחילת 2025. קרוב יותר או במהלך חשיפתו בתערוכת הרכב בפריס נקבל אינדקציה ברורה יותר לגבי מועד שיווקו בישראל.