אחרי חשיפה ראשונית שלו באפריל האחרון, ג'ילי משיקה השבוע בסין את רכב הפנאי החדש, ה-E5, שישלים רכבי פנאי קטנים יותר דוגמת הגאומטרי C הפופולרי כאן בישראל. ג'ילי תפיץ את ה-E5 בהקצאה גלובלית ל-90 מדינות ברחבי העולם בהתאם לרגולציות והדרישות בכל מדינה, אך את הצעדים הראשונים עושה כמובן במדינת המוצא שלו, עם תג מחיר שמתחיל באזור ה-14 אלף יורו בלבד.   

ה-E5, שתוכנן ואף פותח מראשית דרכו להיות רכב גלובלי, מבוסס על רצפת ה-GEA החדשה שאינה משותפת לשלל מותגי משנה של התאגיד מאירופה דוגמת וולוו או סמארט. מדובר ברכב פנאי שמפלרטט עם שתי קטגוריות (D ו-C) ומקרין עיצוב פשוט, מינימליסטי, מאוד אופייני לקו המאפיין את רכבי ג'ילי, אך בעל נוכחות בולטת בכביש הודות למידותיו.  

אורכו מקצה לקצה 4.61 מ, רוחבו 1.91 מ', גובהו 1.61 מ' ובסיס הגלגלים 2.75 מ'. לפחות בשלב ראשוני, כל הגרסאות שלו מצוידות במנוע חשמלי בודד קדמי, המחלץ תפוקה מרבית של כ-220 כ"ס ו-33 קג"מ, מוצמד אל סוללה בקיבולת 49 קווטש, או סוללה גדולה יותר עם 60 קווט"ש. לראשונה, טווח נסיעה מרבי של 440 קילומטרים ולשנייה קרוב ל-550 קילומטרים, לפי מחזור WLTP. 

רכב הפנאי החדש של ג'ילי, E5 יוצא לדרך
צילום: יצרן

ה-E5 הוא רכב הפנאי הראשון של Geely שמשתמש בסוללות ליתיום-ברזל-פוספט חדשות שהוצגו ביוני האחרון, עם צפיפות גבוהה ואורך חיים משוער של 3,500 מחזורי טעינה. לפי היצרן, ניתן לנסוע עד מיליון קילומטרים עם השפעה "כמעט אפסית" על מרחקי הנסיעה, כלומר השחיקה של הסוללות על פני שנים ארוכות תהיה מזערית ולא תפגע באמינותו. 

תא הנוסעים שומר על הנדסת האנוש התכליתית עם פקדים מעטים וצגים רבים, דרכם שולטים על כל הפונקציות החיוניות, ממשקי המולטימדיה ומערכות התפריטים. הוא מגיע, כסטנדרט עם נהיגה אוטונומית דרגה 2, סייעני חירום רבים כולל בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.  

ה-E5 יחל את דרכו באירופה בהדרגה, וכבר נמצא בניסויים על כבישי אוסטרליה. לישראל צפוי להגיע במהלך 2025. 

רכב הפנאי החדש של ג'ילי, E5 יוצא לדרך
צילום: יצרן