סקודה ישראל משיקה היום (חמישי) את הדור השני של קודיאק’ דגם הפנאי הבינוני (D-SUV) שיש לו שבעה מקומות. 

קודיאק המקורי הוצג ב-2016, היה לדגם הפנאי העכשווי הראשון של המותג הצ'כי (שני, אם מתייחסים לייטי הייחודי מ-2009) וזה שדרג עוד יותר את מעמדו, באופן שעשתה זאת סופרב בתחילת העשור שקדם לכך. מאז שהגיע לכאן נמכרות כ-25,000 יחידות בישראל.

הדגם – שנקרא על-שם הדוב קודיאק (החי רק באי קודיאק), תת-מין של הדוב החום והוא הטורף היבשתי הגדול בעולם – זכה להצלחה גדולה מאוד בעולם וגם בארץ. דגם זה היה גם חלוץ בסדרה של דגמי פנאי מצליחים: קארוק (2017), קאמיק (2019), אניאק החשמלי (2020) וקושאק לאסיה (2021).

סקודה קודיאק 2024
צילום: סקודה
 

דגם חדש

העיצוב קרוב לזה של הדור הראשון, ובעיקר מביא עמו קווים עדכניים יותר. הבסיס דומה לזה של המקורי, עדיין רצפת MQB של קבוצת פולקסווגן, אך כעת בגרסת איוו החדשה.

בסיס הגלגלים נותר 279 ס"מ, אך האורך גדל ב-6 ס"מ ל-476 ס"מ, ואילו הרוחב והגובה קטנו ב-2 ס"מ, ל-186 ס"מ ול-167 ס"מ בהתאמה. נפח תא המטען 293 ליטרים עם שבעה מושבים, 845 ליטרים עם קיפול השורה השלישית, 2035 ליטרים לאחר קיפול השנייה. עיצוב עם דגש אווירודינמי ומקדם גרר של 0.28cd.

בשלב זה ישווק קודיאק רק בגרסה לשבעה נוסעים.

סקודה קודיאק
צילום: סקודה

סביבת הנהג חדשה, המבנה והעיצוב כמו הדגמים העכשוויים של סקודה, דרך שתחילתה באניאק. במרכז צג "13 גדול ועדכני המבוסס על מערך התפעול החדש ביותר של סקודה. במערך זה פקדים השולטים במספר פונקציות ואלה נמצאים מתחת לצג המרכזי ושולטים בבקרת האקלים ובמערכת השמע. מדובר בשלושה פקדים בצורת חוגה המשנים את פעולתם עם כל לחיצה עליהם.

במפרט הבטיחות מערכות משופרות בתפקודן ביחס לאלה שבדגם הפורש ואלה כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.

סקודה קודיאק סביבת נהג
צילום: סקודה
 

גרסאות

סקודה קודיאק מוצע עם מנועי בנזין ודיזל מוגדשים, כולם עם תיבה דו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים.

הגרסה הבסיסית מצוידת בטורבו-בנזין עם מערך היברידי מתון 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס (5000-6000 סל"ד) ו-25.5 קג"מ (1500-3500 סל"ד) וההנעה קדמית; משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.9 שניות והמהירות המרבית 205 קמ"ש.

גרסה נוספת היא טורבו-דיזל 2.0 ליטר, זה מייצר אותו הספק של 150 כ"ס (3000-4200 סל"ד) אך המומנט גדול בהרבה, 36.7 קג"מ (1600-2750 סל"ד) וגם כאן ההנעה קדמית; משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.8 שניות והמהירות המרבית 203 קמ"ש.

בפסגת ההיצע אותו טורבו-דיזל 2.0 ליטר, אלא שכאן הוא מנפק 193 כ"ס (3000-4200 סל"ד) ו-40.8 קג"מ (1750-3250 סל"ד) וההנעה כפולה; משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8 שניות והמהירות המרבית 217 קמ"ש.

סקודה קודיאק החדש בארץ
צילום: סקודה
 

רמת אבזור, מחירים

עם תחילת השיווק מוצע קודיאק ברמת אבזור אחת במפרט עשיר ביחס וזו נקראת 'אדוונס'. במפרט, בין השאר, תאורת לד (הטבת השקה ל-400 לקוחות ראשונים: תאורת לד מטריקס), חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "13, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית.

סקודה קודיאק 1.5 ל' בנזין, 150 כ"ס – 215,000 שקלים
סקודה קודיאק 2.0 ליטר דיזל, 150 כ"ס – 246,500 שקלים
סקודה קודיאק 2.0 ליטר דיזל, 193 כ"ס – 269,500 שקלים

רמות גימור נוספות יגיעו בהמשך וכך גם גרסת 2.0 ליטר טורבו בנזין בשנה הבאה.

סקודה קודיאק מחיר
צילום: סקודה