אחרי שהוצג לפני יותר מ-12 שנה, הדור השלישי והנוכחי של מאזדה 6 יהיה האחרון. זוהי תהיה סיומת מצערת אבל צפויה של מכונית ששינתה את פניה של קבוצת המנהלים, בין אם בזכות הסגנון או מאפייני הניהוג שהפכו אותה למאוד מחוזרת בקרב חובבי נהיגה. מבכורתה בתחילת שנות ה-2000, זכתה ה-6 לאבולוציות במישור הטכנולוגי והבטיחותי וביססה את מקומה כ"נושאת הבשורה" של המותג היפני בכל הכרוך בקידמה ושפת עיצוב.  

שלא במפתיע, ההחלטה להיפרד מ-6 נובעת בין היתר בשל הירידה בביקושים לרכבי סדאן והתמקדות ברכבי פנאי בכל הגדלים והסוגים. במשך תקופה ארוכה, גם על רקע הדיווחים הראשונים אודות גסיסתה ב-2021, לא היה ידוע האם תהיה לה מחליפה ישירה באותן פרופורציות, שכן הפרסומים עסקו במכונית "סאלון" שתמלא את מקומה בקטגוריית הפרמיום עם מנוע שש בוכנות, הנעה אחורית - באיכות ומחירים גבוהים יותר.   

מאזדה 6 חשמלית סביבת נהג
צילום: יצרן

כמעט באותו חלון זמנים, מאזדה רמזה על מכונית חשמלית קצת יותר גדולה במידותיה, ה-EZ-6, וזו גם הפרשנות שהוצגה בסופו של דבר בסין לפני כמה חודשים  - ללא כוונות לשווקה מחוץ לגבולות המדינה. אלא שלאחרונה, האמירות החלו לקבל תפנית בעקבות דיווח חדש, על פיו מאזדה רשמה את המכונית גם במשרד הפטנטים באירופה - וייתכן שלא תוצע בלבד בגרסה חשמלית מלאה. 

מהפרטים הידועים אודותיה, ה-EZ-6, שפותחה יחד עם שלוחת צ'אנגן-מאזדה בסין, על פלטפורמה חדשה ובסיס גלגלים של 2.92 מ' תמכר הן בגרסה חשמלית והן בגרסה היברידית עם מגדיל טווח תרומת מנוע 1.5 ל' בנזין, שכן התרשימים במשרד הפטנטים מצביעים על מרכב עם צמד פתחי תדלוק/טעינה בשני צידיה (כלומר הזנה של דלק וכן טעינת חשמל).  

מאזדה 6 חשמלית
צילום: יצרן

מכאן אנו למדים שמאזדה לא נצמדת, בתבונה רק לחבילה אחת עבור המשפחתית הגדולה שתקשה  להתניע את המכירות, וזאת לאור ההאטה במכירות הרכב החשמלי ברחבי אירופה. לראייה, בגרמניה דווח בחודש האחרון על קיטון דרמטי של כמעט 40% במסירות רכבי EV. 

הספקים עבור ה-6 יכולים לנוע בין 200-300 כ"ס, טווח הנסיעה מסתכם ב-600 קילומטרים במחזור CLTC סיני ועבור הדגם ההיברידי עם מגדיל הטווח, מרחק הנסיעה הכולל הוא באזור ה-1000 קילומטרים.

חשוב לומר, כי לא ברור איך מאזדה תצליח לשווק אותה במחיר תחרותי לאור חומת המכסים של נציבות האיחוד האירופי על דגמים המיובאים מסין. מצד שני, למאזדה יש מתקני ייצור בגרמניה, בלגיה וכן בארה"ב ומקסיקו. 

ה-6, שהייתה בעבר הנמכרת ביותר מסוגה, סכמה את מחצית השנה בישראל עם כ-170 מסירות לפי איגוד היבואנים. המחירים מתחילים ב-200 אלף שקל והיא זמינה במספר חבילות, כולל המהדורה החגיגית 20th Anniversary.