בשנת 2023 נרשמו באיחוד האירופי 1.5 מיליון מכוניות חשמליות המוגדרות "מכוניות נוסעים", מה שמציב את הסכום הכולל ב-4.5 מיליון, לפי נתונים רשמיים. דיווח זה, מייצג עלייה של 48.5 אחוזים בהשוואה ל-2022, אז עמד היקף הכרכבים החשמליים באירופה על 3 מיליון. 

נתח המכירות של הרכב החשמלי (רישוי חדש) עמד אשתקד על 14.6 אחוזים באירופה. נתון זה מהווה המשך לאותו גידול מהיר שנרשם לפני שנתיים. לראייה, נפח המכירות של מכוניות חשמליות היה פחות מאחוז עד 2018, אך גדל באופן משמעותי בארבע השנים האחרונות: ל-5.3% ב-2020, 9.0% ב-2021, 12.1% ב-2022 ו-14.6% ב-2023.

בכל הנוגע לצי מכוניות הנוסעים בקרב חברות, מכוניות חשמליות היוו 1.7 אחוז מכלל הציים באיחוד האירופי ב-31 בדצמבר 2023, אם כי ישנם הבדלים משמעותיים בין מדינות האיחוד האירופי.

בדנמרק למשל, מכוניות חשמליות היוו 7.1 אחוז מכלל מכוניות הנוסעים. ערכים דומים נרשמו בשוודיה (5.9%), לוקסמבורג (5.1%) והולנד (5.0%). לעומת זאת, 14 מדינות דיווח על רישויים מתחת ל-1%, כאשר המספרים הנמוכים ביותר היו בקפריסין, יוון ופולין עם 0.2% כל אחת.

בצד השני של המטבע, או בקרב מנועי הבעירה, המדינות בהן השימוש במנועי בנזין היה הגבוה ביותר הן קפריסין (91%), הונגריה (77%), ליטא (76%), אסטוניה (75%), וכן בסלובניה (73%) ובספרד (72%). מנועי דיזל, כך מהדו"ח הולכים ומתמעטים בקצב מהיר, כאשר רק ביוון אחוז הרכבים להם מנועי דיזל היה גבוה יותר מהשימוש במנועי בנזין (כמעט 77%).