וולוו הנובר – שמונה דגמים, גם ארה"ב

וולוו תציג בתערוכת IAA בהנובר (17-22.9) שמונה דגמים עכשוויים במגוון מערכי הנעה, לסוגי שימושים מרובים, גם עם תאי נהג שונים. אנחנו פגשנו בחלק מהם בפועל בהשקה ביוון. דגמים אלה כוללים שני FH עם תא הנהג המתקדם Aero — הן עם מנוע ביו־פיול והן בהנעה כל־חשמלית — במבנה ראש־גורר 2x4 ומצלמות המחליפות מראות; FMX אחד בהנעה כל־חשמלית, הינע 4x6 ורכינה תלת־כיוונית; FM כניסה נמוכה 2x6 במבנה רמסע ו־FM מונע־גז 2x4; FE חשמלי 2x4 עם רמסע; VNL 860, ראש גורר עם תא־מנוע קדמי המיוצר ומשווק בארה"ב; רכב מבחן של וולוו עם תא דלק.

משאית וולוו
צילום: יצרן

איווקו הנובר – מסחרית בשת"פ יונדאי

איווקו מכריזה על הצגת כל דגמיה בתערוכת הנובר, ואלה יכללו מערך שלם של פלטפורמות לכל סוגי ההובלה בכל רמות המשקל וההינע, מקורות הנעה במגוון סוגי אנרגיה, שיתופי פעולה עם יצרנים אחרים וכמובן דגמים וגרסאות חדשים. בין השאר, תציג איווקו מערכי הנעה של ביו־דיזל, ביו־מתאן, הנעה חשמלית מבוססת סוללות וכזאת על בסיס תא־דלק מימני. איווקו תציג מסחרית גדולה חשמלית וכל־חדשה במשקל עד 3.5 טון שפותחה בשת"פ עם יונדאי. בנוסף תוצג גרסה חשמלית ל־S-Way במבנה רכב אחוד שתיקרא 'S-eWay rigid' ומיועדת לעבודות אורבניות ומקומיות. 

איווקו מדווחת בגאווה רבה כי הדגם S-Way (במרכז התמונה) זכה בפרס העיצוב הנחשב Red Dot עבור עיצוב מוצר.

חדשות כבדות: איווקו בשת
צילום: יצרן

מרצדס ותא־דלק – מבחן הלקוחות

מרצדס הכריזה על מבחן ארוך־טווח לדגמים חשמליים המצוידים בתאי־דלק מימניים GenH2 של לקוחותיה; אלה כוללים את אמזון, הולקים, אינאוס, ווידמאן & וינז, חברת הגז איר פרודקטס. במסגרת הניסוי ארוך הטווח הלקוחות יצברו ניסיון בתפעול רכב עם תאי דלק ואילו מרצדס מצדה תקבל מידע מכלי ראשון על עבודה של כלים כאלה המוזנים במימן נוזלי לקראת ייצור סדרתי של משאיות עם מערך הנעה כזה. 

ווידמאן & וינז מבחן ארוך טווח מרצדס משאית
צילום: ווידמאן & וינז