מותג הרכב החשמלי הטורקי Togg, שהוקם על ידי חמישה גופים פרטיים לפני שבע שנים וכן מקבל הזרמת מימון קבועה מהממשל, החל בבדיקות כיול יסודיות עבור "רכב הניידות החכם" השני שלו, ה-T10F. ההזמנות עשויות להיפתח בשוק המקומי בתחילת 2025 ומשם להפצה במערב אירופה. המחיר לדברם, יהיה "אטרקטיבי".

ה-T10F ש-טוג חנכה לראשונה כדגם אב טיפוס לפני חמש שנים, והציגה דגם סדרתי שלו במסגרת תערוכת CES 2024 האחרונה בינואר, "נבדקת כעת על פי תקני הבטיחות המחמירים, סיבולת ואווירודינמיקה במרכזים מוסמכים ברחבי העולם" נאמר בהצהרה רשמית. 

טוג רכב חשמלי
צילום: יצרן

ה-T10F מבוססת על אותה פלטפורמה כמו ה-T10X, רכב הפנאי של טוג (בתמונה למטה) שנחשף בשנה הקודמת ומאופיינת בעיצוב השומר על ה-DNA המקורי. "הקונספט העיצובי משלב קו דינמי וספורטיבי עם מודרניות, המודגשת בעיצוב אחורי מרשים". 

מהמט גורקן קאראקש, מנכ"ל Togg הוסיף: "רכב הניידות החכם השני שלנו, ה-T10F, מעוצב כ-Fastback ומשקף את הדינמיקה העיצובית של ימינו תוך עמידה בציפיות מבחינת מכוניות סדאן. המבחנים השונים שלנו, מבטיחות ועד סיבולת, נמצאים בעיצומם. היעד שלנו הוא להשיק את ה-T10F בטורקיה ברבעון הראשון של 2025, עם משלוחים שיתחילו באפריל."

Togg רכב חשמלי
צילום: יצרן

ה-T10F יושק בשלוש גרסאות: הנעה אחורית בסיסית (0-100 קמ"ש ב-7.2 ש'), הנעה אחורית עם טווח מוגדל וכן גרסה דו-מנועית עם שתי רמות גימור ויכולת מובחנת; ל-T10F RWD (הנעה אחורית) עם 160 קילוואט/218 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ טווחים של 350 עד 600 ק"מ עם שתי סוללות שונות. 

גרסת ההנעה הכפולה של ה-T10F מגיעה כאמור כשהיא מוצמדת אל שני מנועים חשמליים, הספק של כ-430 כ"ס ומומנט של 71 קג"מ, וזו תחלץ טווח של עד 530 קילומטרים ותאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 ש'. לדגם הסטנדרטי, קיבולת סוללה של 52.4 קוט"ש, הדגם לטווח ארוך - של 88.5 קוט"ש. לרכב יכולת טעינה ב-180 קילוואט, משמע ניתן להשיב לסוללה טווח מלא ב-30 דקות.

עכשיו ומאוחר יותר

"אנחנו ממשיכים את התוכניות שלנו לטווח קצר, בינוני וארוך במחויבות ובמהירות. כפי שהוכרז, השלמנו את בניית הקמפוס הטכנולוגי שלנו בג'מליק לפי לוח הזמנים והשקנו את רכב הניידות החכמה הראשון שלנו, ה-T10X. הוא כבר נמכר ב- 19,583 עותקים בטורקיה בשנת 2023. בנוסף להצלחה המקומית שלנו, אנו פועלים ללא לאות כדי להבטיח את מקומנו בתחרות העולמית בטווח הבינוני; אנו מתכוונים לחדור לשוק בגרמניה כזירה האירופית הראשונה שלנו", אומר קראקש.

עוד הוסיף, כי "בטווח הארוך, אנו רוצים לחזק את תפקידנו החלוצי בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לאומיים וייחודיים בתחומי מפתח ולהתמקד בפיתוחים הטכנולוגיים של מחרתיים. אנו מתכננים לייצר מיליון כלי רכב עם חמישה דגמים שונים עד שנת 2032".

המחיר של רכב הפנאי של טוג בחבילת הכניסה עומד על כ-950 אלף לירות טורקיות, או באזור ה-50 אלף יורו. הערכות הן שדגם הסדאן יהיה זול יותר בגרסאות הבסיס שלו. 

togg
צילום: יצרן