למבורגיני חשפה בסוף השבוע במסגרת אירוע רכבי היוקרה במונטה ריי קליפורניה בארה"ב את מכונית הקצה ההיברידית והחדשה טמראריו. בכך היא משלימה שלישייה של דגמים מחושמלים לצד רוואלטו וכן האורוס פלאג-אין (או אורוס SE), כאשר במעמד זה גם נפרדת רשמית ממנוע ה-V10 האטמוספרי שהפך להיות אחד מסימני ההיכר של המותג האיטלקי. החשמלית הראשונה של למבורגיני העונה לשם לנזדור, תושק ב-2028. 

המיתוג 'טמראריו' משמעותו חסרת פחד או נועזת, ויש לה אכן נעליים גדולות למלא שכן ההורקאן שהוצגה ב-2014 (לפניה הייתה גייארדו) הייתה מכונית-על מוצלחת וכן מקור הכנסות חשוב לחברה. הטמראריו מבוססת על רצפת אלומיניום משודרגת ובקרביים שלה שוכנת תחנת כוח חדשה - V8 בנפח 4.0 ל' בי-טורבו בשיטת פלאג-אין המוקדשת לביצועים, מוצמדת אל שלושה מנועים חשמליים וסוללת 4 קווט"ש קומפקטית שהותקנה במרכז הרצפה, ואותה ניתן לטעון באמצעות בלימה רגרנטיבית או בטעינה חיצונית איטית (AC) ב-30 דקות.  

למבורגיני טמראריו
צילום: יצרן

התפוקה של מנוע הבנזין היא 800 כ"ס בגפו, ובסיועם של העזרים החשמליים עומדת עקומת הכוח המשוקללת על 920 כ"ס, כאשר כל מנוע חשמלי מחלץ כ-150 כ"ס לערך. שני מנועים חשמליים שודכו לסרן האחורי ומעניקים לה הנעה אחורית, בעוד המנוע השלישי נמצא בין התיבה הדו-מצמדית לה 8-מהירויות לבלוק המנוע.  את המיאוץ ל-100 קמ"ש היא תסיים ב-2.7 שניות ומהירותה המרבית היא 340 קמ"ש.  

בשל המצאות רכיבים חשמליים, וקצת בגין היותה אבולוציה של רכבי הקצה של למבורגיני, הטרמאריו גדולה מהורקאן בפרמטרים מסוימים, ומאפשרת להושיב שניים במרחב לא צפוף; אורכה כ-4.7 מ', בסיס הגלגלים 2.65 מ', רוחבה 2 מ' וגובה התקרה כ-1.21 מ'. משקל הוא בגדר נעלם בשלב הזה, אם כי בלמבורגיני אומרים שניסו לשמר על משקל נמוך על ידי שימו בתרכובות קלות - קרבון (סיבי פחמן) ואלומיניום, מבחוץ ומבפנים.  

למבורגיני חדשה: שלום הורקאן, ברוכה הבאה טמראריו
צילום: יצרן

ובתא הנוסעים, למבורגיני משיקה קו חדש והנדסת אנוש מעודכנת. עבור מי שמבלה בימי מסלול, ומתנשא לגובה של 2 מ', האיטלקים דאגו שאפילו עם קסדה לראשו הפדחת לא תתנגש בתקרה בכל סיבוב וקפיצה קלה בנורדשלייפה. מעבר לכך, מערכות המולטימדיה חדשות אף הן ונחלקות בין צג ראשי 12.3 אינץ' ללוח מחוונים דיגיטלי מלא ובקרת תצוגה נפרדת בפורמט מלבני וצר מול עיני הנוסע.  

למבורגיני תסיים את מכירות הורקאן בדצמבר. הטמראריו תושק רשמית לציבור ברבעון השלישי של 2025 עם מחיר התחלתי של כ-350 אלף יורו לפני תוספות.