בהשקת ג'וגר ב-2022 דובר על כך שדאצ'יה, מותג הרכב הזול של רנו שמקורו ברומניה,  נמצא בתקופת התחדשות. אולם, ככל שמדובר בישראל לדברים אלה לא היו ביטוי למרות הציפייה לדגמי לוגאן וסנדרו לארץ; זה הראשון הגיע לכאן רק ב-2023.  

כעת מודיעה היבואנית, פריסבי, כי סנדרו, הסופרמיני של המותג, תגיע לכאן במהלך ספטמבר. מחירים ומפרטים עדיין אין, אבל בשלב זה ברור כי דגם זה ישווק כאן בגרסת סטפוואי המאופיינת בפריטי עיצוב של רכבי פנאי. 

כזכור, בסוף 2020 העבירה דאצ'יה את הדגמים שלה לרצפה מודרנית יותר, וזו משרתת את ג'וגר וגם את הדור השלישי של לוגאן ושל סנדרו. שני דגמים אלה הוצגו במקביל בסוף 2020, והיו ראשונים בדאצ'יה על בסיס זה. רצפה זו היא B-CMF המודולרית של רנו-ניסאן- מיצובישי בגרסת LS הפשוטה יותר (בדגמי ניסאן ורנו, גרסת HS).

דאצ'יה סנדרו בקרוב כאן
צילום: יצרן

סנדרו החדשה מציגה דמיון לא מבוטל לקליאו היוצאת (למרות שהמידות שונות), זוכה להצלחה גדולה באירופה, ובמחצית הראשונה של 2024 הייתה למכונית הנמכרת ביבשת. יש לציין שדגם זה עבר מתיחת פנים קלה (ב-2022). לסנדרו בסיס גלגלים של 260 ס"מ, האורך 410 ס"מ ולתא תא המטען נפח מכובד של 328 ליטרים.  

לרכב מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר עם 3 צילינדרים המייצר 90 כ"ס ו-14.5 קג"מ, התיבה רציפה, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 13.4 שניות והמהירות המרבית 170 קמ"ש. 

הרכב קיבל במבחן הבטיחות של יורו NCAP שנערך ב-2021 ציון נמוך של 2 כוכבים. פרטים נוספים על הרכב יפורסמו בקרוב.

דאצ'יה סנדרו בקרוב כאן
צילום: דאצ'יה
 

יהיו עוד

הגעת סנדרו אמורה להוות בסיס למהלכי שיווק נוספים בדאצ'יה ישראל. לאחריו אמור להגיע לכאן הדור השלישי של דגם הפנאי דאסטר. זה, למרות ששמר על ממדים דומים לדור הפורש והעיצוב קרוב, שונה מהיסוד, וגם הוא מצויד באותה פלטפורמה חדשה. בדגם החדש קוצר בסיס הגלגלים ב-1 ס"מ ל-266 ס"מ ואילו אורכו גדל באותו שיעור ל-433 ס"מ. 

דאסטר יוצע במספר גרסאות, בהן גם ההיברידית שהיא היחידה כרגע שאינה ידנית, וכמובן גם בהנעה כפולה. הגרסה ההיברידית של ג'וגר המצוידת אף היא בתיבה אוטומטית תחזור למלאי.

דאצ'יה סנדרו בקרוב כאן
צילום: יצרן