מכונית העל החשמלית U9 של מותג היוקרה יאנגוונג (מקבוצת BYD) תחל את מכירותיה בימים הקרובים במחירים שיחלו ב-220 אלף דולר. מדובר במכונית קצה חשמלית מתקדמת עם ארבעה מנועים חשמליים, שלדת סיבי פחמן ולמעלה מ-1200 כוחות סוס שמאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.36 שניות ועד מהירות מרבית של 340 קמ"ש. ואולם מהירות, מייצגת רק שבריר מתכונותיה.  

בימים האחרונים סיימה ה-U9 מתכונת אימונים שארכה ששה חודשים כדי להתאימה לשווקים הגלובליים, משתדלת לקלוע לטעם האירופיים שמטפחים רכבי קצה כבר עשרות שנים. יאנגוונג שהתה במתחם הנורבורגרינג כדי לחדד את המערכות הדינמיות של הרכב וכוילה על המקטע הצפוני המפורסם, נורדשלייפה שלדעת רבים מהווה ברומטר לביצועים, נוכח מורכבתו. 

הצוות של יאנגוונג ביצע התאמות על יותר מ-150 היבטים שכרוכים בביצועי ה-U9, ובחן דרך 70 פניות על גבי המסלול את תגובות המנועים החשמליים, מערכות הבלימה, הבולמים וההיגוי. לדברי הצוותים, ה-U9 מסוגלת לקבוע שיא חדש לרכב חשמלי קיצוני על הנורדלשייפה שאורכו 20.8 קילומטרים.

מכוילת, מושחזת: מכונית הקצה של BYD מוכנה
צילום: BYD

ל-U9 מנגנונים ייחודיים שמסייעים לה בפני עמידה בלחצים תובעניים, כמו למשל מערכת היגוי חשמלית בעלת כוח הרמה ויציבות של טון אחד לכל גלגל, כאשר מתחת לכל זה תשתית חשמלית של 800 וולט. BYD מייצרת את ה-U9 בסטנדרטים של "סוכנות חלל", כך נאמר.

לרכב גם מערכת ייצוב נוספת, ה- DiSus-X, יש יגידו שגימיקית בחלקה, כאשר זו מאפשרת לו לקפץ בעמידה ואפילו לנהוג על שלושה גלגלים. טווח הנסיעה של ה-U9 הוא 450 קילומטרים במחזור סיני, ומשך הטעינה הוא 10 דקות במסוף אולטרא מהיר, או שבע שעות בעמדת טעינה איטית בבית. 

ב-BYD מכוונים את ה-U9 לצמרת של רכבי האולטרא ספורט, ובהחלט ייתכן שזו תהיה המכונית שגם תחנוך ביום מן הימים חטיבה שעוסקת בספורט מוטורי כאשר תוקם קטגוריה רלוונטית לה שתאכלס כמות מספקת של משתתפים.  

מותג יאנגוונג יחל את פעילות בישראל בקרוב. יחידות ראשונות של רכב השטח המפואר U8 כבר נפרקו בנמל בארץ.