שוב נחלץ לעזרת הגולשים גורם אנונימי במשרד התחבורה הסיני שהדליף תמונות לרשת. במקרה הספציפי הזה, מדובר ב-טאיירון L, רכב הפנאי החדש שפולקסווגן עיצבה לשוק המקומי ולשווקים באסיה בכלל. עם זאת, תהיה לו חשיבות גדולה גם באירופה, בהתחשב בכך שהחברה הגרמנית תחנוך אותו ב-2025 כיורש לטיגואן אולספייס שמכירותיו הסתיימו בישראל. לפי הערכות שונות, הדגם האירופי יכונה טיירון, ובכך רוכש לעצמו זהות נפרדת מהדגם שאותו הוא מחליף. 

גם בעיצוב יש קווי דמיון ברורים עם הפנסים הקדמיים המחוברים בפס לד וגריל תחתון גדול, עם דוגמת מעוינים בגרסת ה-R הספורטיבית. גם החלק האחורי דומה מאוד לזה של הטיגואן, כאשר אל הפנסים הקדמיים מצטרפים פס LED אדום 'טבע' באלמנט כהה יותר הכולל את הלוגו של פולקסווגן.

הבדל קטן הוא בכיתוב שמציין את השם, שעל הטיירון הסיני ממוקם גבוה יותר, ממש מתחת ללוגו של הקונצרן בעוד שבטיגואן הוא מוצמד בחלק התחתון של דלת תא המטען. יכול להיות שבקרב הדגמים המיועדים לשוק המערבי השם יחזור למקומו.  תא הנוסעים, מתכתב עם זה של הטיגואן, כאשר המסך המרכזי בגודל 15 אינץ' ולצדו לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל של 10.3 אינץ'.

בסין יימכר הטיירון עם שני מנועים, 1.5 ליטר עם 160 כוחות סוס ו-2.0 ליטר עם 220 כוחות סוס. ייתכן שכל או כמעט כל המנועים הזמינים לטיגואן החדש יוצעו באירופה, כך שהטורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם 150 ו-193 כוחות סוס ו-2 ליטר בנזין עם 204 או 265 כוחות סוס יהיה על המדפים.

עבור ה-1.5 ליטר יהיה חשמול: מיקרו היבריד (עם 130 או 150 כוחות סוס) ופלאגין (עם 204 או 272 כוחות סוס). התיבות, כרגיל תהיינה מסוג DSG עם 7-מהירויות.

פולקסווגן טאירון
צילום: משרד התחבורה הסיני, יצרן

אסטרטגית, זוהי בהחלט עדות לכך שהרבה יצרנים מקדישים זמן ומשאבים לדגמי שבעה מושבים, שנועדו לאפשר לקבוצות 'גדולות' של אנשים לנסוע בנוחות מירבית, תוך ניסיון לשמור על מחיר לא חזירי מעבר לפרופורציות הנורמליות. לאחרונה הושקו הדורות החדשים של יונדאי סנטה פה, פיג'ו 5008, לצד דאצ'יה ג'וגר, קיה סורנטו וניסאן אקס טרייל לא כולל דגמים סיניים כמו טאנג של חברת BYD.

 טאיירון L ייוצר כמובן על פלטפורמת MQB evo, בדיוק כמו הדור השלישי של טיגואן שהושק ב-2023 איתו הוא חולק לא מעט מהמכללים. לדגם זה, אורך של 4.69 מטר עם בסיס גלגלים של 2.79 מטר, לעומת 4.54 מטר ו-2.68 מטר של החמישה מושבים, וכך נוצר יותר מקום לשורה השלישית מבלי להקריב את תא המטען. 

לאחרונה החלה היבואנית צ'מפיון מוטורס לשווק בארץ את הטיגואן החדש. דגם ה-7 מושבים מיועד להתחיל מכירות באירופה רק ב-2025, כך שעד שיגיע אלינו נותרה כברת דרך.