ג'נסיס, מותג היוקרה של יונדאי הציג לפני מספר חודשים את מכונית הקונספט Neolun. בשלב מסוים, לא היה ברור רכב הפנאי המרשים יוסב לרכב בייצור סדרתי. ואולם אב טיפוס ראשון שאמור לצאת לדרך בקרוב מרמז שלפחות הנוסח הצורני שלו יתממש, וכך גם תושק שפת העיצוב החדשה שעתידה לקחת את החטיבה היוקרתית ל-2030 והלאה. 

לפי כלי התקשורת בדרום קוריאה, בקונצרן יונדאי החלו בהכנות ראשונות לקראת השקת SUV חשמלי, חזק ומפואר שנראה קרוב מאוד לגרסת הראווה באחת מתערוכות הרכב ב-2025. עם זאת, הרכב בשלמותו יושק רק ברבעון הראשון של 2026. עד אז, ג'נסיס תבצע עליו מבחנים בשם זמני - JG1.

אחד המאפיינים המיוחדים של רכב המחקר Neolun הוא שאין לו עמודי B והדלתות נפתחות לכיוונים מנוגדים. קשה להאמין שג'נסיס תעשה זאת גם בגרסה סדרתית, אך בהחלט ייתכן שהעיצוב יפנה למקורות פחות שגרתיים. 

מבחינת פרופורציות, ג'נסיס מכוונת אותו לקטגוריית רכבי הפנאי הבכירים, מעל ה-GV80 ו-GV70. ה-GV70 נמתח לאורך של כ-4.72 מטר, ה-Electrified G80 הוא 5.01 מטר. סביר להניח שאורכו של רכב המחקר, שככל הידוע יכונה GV90, יהיה כ-5.20 מטר.

ספינת הדגל של ג'נסיס עומדת לצאת מפס הייצור במפעל המכוניות החשמליות החדשות של יונדאי באולסן שבדרום מזרח קוריאה אשר לפי הדיווח, יושלם לגמרי עד מרץ 2026. לפי פרסומים בקוריאה, יונדאי ערוכה לגלגל 20,000 עד 30,000 יחידות של ה-GV90 בשנה, והסדרה אמורה להימכר ברחבי העולם.

ה-GV90 הוא גם הג'נסיס הראשון שמשתמש בפלטפורמת המכוניות החשמליות החדשות eM של קבוצת יונדאי (יונדאי, קיה, ג'נסיס), אשר אמורה להחליף את פלטפורמת ה-E-GMP הנוכחית.

אחד ההבדלים העיקריים הוא שה-eM מיועד למגוון רחב של כלי רכב - ממכוניות קטנות ועד רכבי פנאי שטח גדולים. עד שנת 2030 אמורים להתבסס עליו 13 דגמים חדשים: ארבעה דגמים של יונדאי, ארבעה של קיה וחמישה של ג'נסיס.

עד כה, ג'נסיס מציעה שלוש מכוניות חשמליות טהורות: ה-GV60 המבוסס על ה-E-GMP וה-Electrified G80 וה-Electrified GV70 שהותאמו לחשמל. בשנת 2026 יתווסף GV90 שכמו שאר המכוניות החשמליות של המותג מוצמד אל תשתית של 800 וולט, כלומר יכולת טעינה אולטרא מהירה.