לנדו נוריס השיג את ניצחונו השני העונה עם מקלארן לאחר שהפגין שליטה מרשימה בגרנד פרי של הולנד שנערך אתמול (ראשון) במסלול זנדוורט. עשרות אלפי ההולנדים שבאו לעודד את אלוף העולם ובן ארצם מקס ורשטפן ראו אותו מסיים את המרוץ ברד בול שלו במקום השני ובהפרש של 22.896 שניות.

נוריס ומקלארן הפגינו ביצועים מצוינים בסוף השבוע האחרון והנהג הבריטי היה גם המהיר בהקפות הדירוג. ורשטפן שהיה שני זינק טוב יותר – כמו בפעמים קודמות בהן נוריס היה ראשון בגריד והפסיד את הבכורה עם הזינוק – ונטל את ההובלה. 

הפער לא היה גדול, נוריס החל לסגור אותו בהמשך ובהקפה ה-18 עקף את אלוף העולם בישורת ממש לפני פנייה, נכנס אליה לפניו ועד סיום המרוץ שמר על מקומו זה כאשר הוא מגדיל את הפער באופן משמעותי.

למרות ששארל לקלר בפרארי שזינק מהמקום השישי סיים שלישי בפער של 2.943 שניות מורשטפן, הוא לא איים עליו במהלכו, ובעיקר היה צריך להתייחס למקלארן השנייה בה נהג אוסקר פיאסטרי, שזינק שלישי אך סיים במקום הרביעי. חמישי סיים קרלוס סיינז, הישג טוב לנהג של פרארי שפתח במקום העשירי והקדים לבסוף את סרג'יו פרז ברד בול שסיים שישי.

נוריס מנצח בבית של ורשטפן
צילום: רד בול

מרצדס, שלפני היציאה לפגרת הקיץ נראתה מבטיחה, מאיימת ומנצחת, הייתה פחות בולטת בזנדוורט. לואיס המילטון לא הצליח לעלות למקצה הדירוג המכריע ונאלץ להסתפק במקום ה-14 בזינוק אחרי שספג גם עונשין על חסימת מסלול. 

ג'ורג' ראסל סיים רביעי בהקפות הדירוג אך במרוץ עצמו ירד למקום השביעי, ואילו המילטון, שהצליח לטפס למקום השמיני, היה מהיר ממנו בסוף המרוץ תשיעי סיים פייר גסלי במרוץ טוב עבור אלפין לפני פרננדו אלונסו באסטון מרטין. כל עשרים המכוניות שזינקו למרוץ סיימו אותו. 

עם סיום המרוץ הראשון לאחר הפגרה הפער של ורשטפן מנוריס הצטמצם ל-70 נקודות, אך עם 9 מרוצים לסיום נראה כי לנוריס יהיה מאוד קשה לעבור את אלוף העולם. עם זאת, המצב באליפות היצרנים שונה, והפער בין רד בול הראשונה למקלארן השנייה הוא 30 נקודות בלבד.

נוריס מנצח בבית של ורשטפן
צילום: פרארי

גרנד פרי הולנד, זנדוורט, 25.8.24

1. לנדו נוריס – מקלארן 
2. מקס ורשטפן – רד בול 
3. שארל לקלר – פרארי 
4. אוסקר פיאסטרי – מקלארן 
5. קרלוס סיינז – פרארי
6. סרג'יו פרז – רד בול 
7. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
8. לואיס המילטון – מרצדס 
9. פייר גסלי – אלפין 
10. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין 

אליפות הנהגים אחרי 15 מרוצים (מתוך 24)

1. מקס ורשטפן – 295 נק'
2. לנדו נוריס – 225 נק' 
3. שארל לקלר – 192 נק'
4. אוסקר פיאסטרי – 179 נק'
5. קרלוס סיינז – 172 נק'

אליפות היצרנים אחרי 15 מרוצים (מתוך 24)

1. רד בול – 434 נק' 
2. מקלארן – 404 נק' 
3. פרארי – 370 נק' 
4. מרצדס – 276 נק'
5. אסטון מרטין – 74 נק'