למרות ירידה עקבית בשנים האחרונות, אירופה היא עדיין השוק הגדול (והרווחי ביותר) למרכב מסוג סטיישן קלאסי. הערכות שונות, מדברות על כך שלמעלה מ-60% מהמכירות העולמיות (כ-1 מיליון) של רכבי סטיישן בוצעו ביבשת המערבית, כאשר הדגמים המובילים הם סקודה אוקטביה, פולקסווגן פאסאט, ב.מ.וו, טויוטה קורולה סטיישן וכן וולוו שומרת על מעמדה המסורתי בתחום זה. אבל האם השוק בשל לעבור למכונית סטיישן חשמלית? 

פולקסווגן ID.7 טורר סביבת נהג
צילום: יצרן

כל עוד התשתית לא תצליח להדביק את הפערים, המכירות תהיינה מוגבלות. ועדיין, בפולקסווגן שבין אחזקותיה רכבי סטיישן מוצלחים של חטיבת סקודה וחטיבת הנוסעים של פולקסווגן עצמה, מזהים שהסטיישן החשמלית עשויה להיות נקודת מפנה בהתייחסות של הקהל לרכבי נוסעים חדשים שלא מצוידים במנועי בעירה, אך מטפחים את הפונקציונליות שהם כל כך אוהבים במכונית סטיישן שימושית. 

מה שקורה מאחורי הקלעים בהחלט משקף את הנכונות של הלקוח באירופה לבחון את מכונית הסטיישן מחדש על אף היותה מצוידת במנוע חשמלי. בכלי התקשורת במינכן דווח כי לאחר הפחתה בייצור, רק מכוניות חשמליות ייבנו במפעל פולקסווגן באמדן החל מהשנה הבאה, וזאת לאחר הפסקת ייצור דמוית הקופה, ה-Arteon. על פי הפרסום, מחצית מהנפח יוקצה לרכב הפנאי ID.4 ו-ID.7 סדאן וסטיישן. 

פולקסווגן ID.7 טורר
צילום: יצרן

בשנת 2025 אמורות להיבנות באמדן 190,000 מכוניות חשמליות, ו-VW מעריכים כי הייצור יגיע ל-140,000 יחידות השנה. אלו כנראה תוכניות ראשוניות, אולם השבוע בוולפסבורג אמור להתקיים "משא ומתן על נתוני היעד לשנה הבאה". לפי הדיווח, ה-ID.7 Tourer זוכה לביקוש עצום, שבועות ספורים לאחר השקתה. "הביקוש הנוכחי לדגמים אלה תואם את התחזיות והציפיות שלנו", אמר דובר המפעל באמדן וולפגנג סבסטיאן. בנוסף, ההשקות החדשות של ID.7 ושל ID.7 Tourer "הושלמו בהצלחה".

פולקסווגן יכולה לבנות עד 250,000 מכוניות בשנה במפעל אמדן, בתנאי שהיא עובדת מסביב לשעון עם משמרות לילה. נכון לעכשיו, המפעל מייצר 100 מכוניות ID.7 טורר מדי יום על פס הייצור; הביקוש עולה ויש לך השלכות,: "מי שמזמין היום ID.7 טורר, לא יקבל אותו עד השנה הבאה".