קצת יותר מחצי שנה אחרי חשיפתה העולמית, נחתה בישראל הגרסה המעודכנת של המשפחתית החשובה סקודה אוקטביה. מהדורת 2025 תשווק בארץ על בסיס הדור הרביעי עליו בוצעה מתיחת פנים עם שלוש רמות גימור מובחנות, היצע נרחב של מערכות בטיחות אקטיביות ומנוע טורבו בנזין בטכנולוגיה מיקרו היברידית בנפח 1.5 ל', בחיבור אל תיבה דו-מצמדית DSG שבע מהירויות. 

סקודה אוקטביה המחודשת בישראל
צילום: יצרן

החידושים של האוקטביה מתבססים ברובם על יישור קו מול דגמי הפנאי, במיוחד בחידוש בתי התאורה בשני הקצוות וחתימת LED חדשה, פגושים חדשים שמעניקם לרכב מראה קצת יותר מודרני וחד, אם כי לא מדובר באתחול של שפת העיצוב של הדגם או שינוי בפרופורציות המקוריות של הדור הנוכחי שנחשב לפונקציונלי בקבוצתו. 

האוקטביה המחודשת תימכר בצימוד למנוע 1.5 ל' טורבו בנזין 48V (מיקרו היברידי/היברידי מתון) מסדרת 'אבולושן 2' עם שני הספקים שונים; בגרסת הבסיס מחלץ 115 כ"ס ו-22 קג"מ ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.6 ש'. הגרסה הבכירה מפיקה 150 כ"ס, בעלת נתון מומנט דומה ומגלחת שתי שניות בהאצה ל-100 קמ"ש. בשני המקרים, צריכת הדלק הממוצעת בנסיעה משולבת היא כ-20 ק"מ לליטר בנזין. 

סקודה אוקטביה המחודשת בישראל
צילום: יצרן

רמות הגימור נחלקות לשלוש ולכולן נבחרת של מערכות הגנה חכמות ועשר כריות אוויר. בדגם הכניסה, 'סלקשן' מקבלים חישוקי 16 אינץ' ובשתי רמות הגימור היקרות יותר - 'אמבישן' ו-'סטייל', גודל החישוקים הוא 17 אינץ'. בציוד התקני של האוקטביה תמצאו פריטים כגון הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו אזורית, טעינה אינדוקטיבית לסלולרי, מערכת מדיה ראשית עם צג 10 אינץ', חיישני חניה אחוריים, מצלמה אחורית, מערכת שמע שמונה רמקולים, חמישה שקעי USB-C וממשקי אפל ואנדרויד בין היתר. 

סקודה אוקטביה המחודשת בישראל
צילום: יצרן

ברמת 'אמבישן' מקבלים בנוסף לכך חיישני חנייה קדמיים מקוריים, חלונות אחוריים כהים, מערכת אקטיבית המסייעת בעת חמיקה ממכשול, פתיחה והנעה ללא מפתח, שימוש במחוות רגל לפתיחת דלת תא המטען ועוד. ברמת האבזור הבכירה ביותר, 'סטייל', מעודכן תא הנוסעים בלוח מחוונים וירטואלי 10.25 אינץ עם תמות ותפריטים מתחלפים, תאורת אווירה, מושבי בד בשילוב עור מלאכותי וכן מערכת לניטור שטח "מת" במראות הצד עם התערבות אקטיבית למניעת תאונה.

המחירים לאוקטביה בישראל (ללא אגרת רישוי בגובה 2,300-2600 שקלים - תלוי בדגם): 

אוקטביה סלקשן 1.5 ל' 115 כ"ס ב-151 אלף שקל

אוקטביה סלקשן 1.5 ל' 150 כ"ס ב-155 אלף שקל

אוקטביה אמבישן 1.5 ל' 150 כ"ס ב-166 אלף שקל

אוקטביה 1.5 ל' 150 כ"ס סטייל ב-180 אלף שקל.