אקספנג שוקלת להקים מפעל ייצור באירופה, כך מדווחת סוכנות הידיעות של 'בלומברג'. בכך היא מצטרפת לעוד שורה של יצרני רכב מסין בהם גרייט וול, BYD, זיקר ועוד שמעוניינים לעקוף את המיסוי שהטילה נציבות האיחוד האירופי על מותגים סינים שהציפו את השוק ונהנים מסובסידיה ממשלתית "לא הוגנת" לדבריהם. כזכור, הנציבות קנסה את המותגים שמייבאים כלי רכב המיוצרים בסין במיסוי דפרנציאלי שנע בין 10 ל-37%, בנוסף ל-10% מס קיים. 

לאקספנג נרקם אשתקד שיתוף פעולה עם פולקסווגן שעוסק בפתרונות למערכות המולטימדיה ושימוש בבינה מלאכותית בכלי רכב, ועל כן מקבלת גישה למאגרים אסטרטגיים שבהם ניתן למצוא מתקנים מתאימים שיאפשרו לה לפעול באירופה בהוצאה כלכלית מבוקרת. הנציבות תגבה מאקספנג מס יחסית גבוה של 21.3%, יותר מ-BYD שתאלץ לשלם כ-19.3%.

לאקספנג אין את הממדים של BYD ולא את כושר הייצור, אולם היא נחשבת לשחקנית "איכותית" בסין וגם מחוצה לה. המכירות של אקספנג בסין הסתכמו ב-50 אלף יחידות במחצית הראשונה, או כחמישית מהיקף מסירותיה של חברת BYD אך התחזית של ההנהלה אופטימית להמשך השנה ושנת 2025.

אקספנג g6
צילום: אקספנג

היתרון המשמעותי ביותר של אקספנג במחקר ופיתוח טמון בהטמעת בינה מלאכותית במכוניות נוסעים, ועל כן היא תכשיר צוותים להקמת דאטה-סנטר ייחודי באירופה שימצב אותה כמובילה בתחום זה בעשור הקרוב, ויעמיק את השליטה של המותג במישור הטכנולוגי וחווית המשתמש בתא הנוסעים. 

"מכירת מיליון מכוניות עם בינה מלאכותית בשנה תהיה תנאי מוקדם לחברות שתהיינה חשובות בעשר השנים הבאות, בהן הנהג האנושי אולי ייגע בהגה פחות מפעם אחת בממוצע בשגרתו היומית או בנסיעה לעבודה. אנחנו הולכים לראות חברות מוציאות מוצרים כאלה משנת 2025, ו-Xpeng תהיה ביניהן", אומרים בחברה. 

פולקסווגן, נזכיר, הייתה בין חברות הרכב הראשונות שהציגה בינה מלאכותית (AI) בכלי רכב פרטיים לשיפור הממשק מול הנהג והנוסעים. החשיפה הרשמית אירעה במסגרת תערוכת CES עת חנכה אפליקציית צ'אט GPT שהפכה זמינה הן ברכבים חשמליים של המותג והן ברכבים עם מנועי בעירה.