אודי למעשה השלימה את טבילת האש התקשורתית של ה-RS3 החדשה לפני כמה שבועות. בחלון הזמנים שבו טרם השילה את מעטפת ההסוואה, היא הספיקה לקבוע שיא הקפה בנורדשלייפה למכונית בקטגוריית המשפחתיות סדאן - נתון שילווה את מסעות הפרסום עת היא יוצאת למכירה באירופה (67 אלף יורו באיטליה למשל) ומאוחר יותר לישראל, במחירים שמגרדים חצי מיליון שקל. 

עד שנראה אותה בארץ בהמשך השנה, אודי הציגה אותה לאחרונה ללא כל הסוואה ובפורמט הסדרתי המלא שלה, כאשר גולת הכותרת לשנה הזו נעוצה בעיקר במה שרואים ולא (רק) במה שחווים, שכן מערכת ההינע לא שודרגה יסודית מהפעם הקודמת; מדובר באותה פנינה מוטורית בנפח 2.5 ל' חמישה צילינדרים טורבו בנזין עם 400 כ"ס ו-51 קג"מ, אם כי מסביב לה בוצעו כמה שיפורים קלים.

אודי RS3 החדשה: משייפת ביצוע, מרעננת מלתחה
צילום: יצרן

הכוח עובר לכל הגלגלים בסיועה של תיבת הילוכים דו-מצמדית 7-מהירויות שמאיצה בה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ועד 290 קמ"ש. השינוי העיקרי במכללים טמון בוויסות העוצמה לגלגלים, שכעת מגובה על ידי מנגנון פיצול מומנט אחורי וכיול מחודש לבקרות היציבות שדואגים שהכול יפעל בצורה קוהרנטית ללא תת היגוי מוגזם תחת עומסים קיצוניים.

במסגרת מתיחת הפנים, אודי החליטה להפוך את ה-RS3 לאגרסיבית עוד יותר הודות לגריל עם תמה משושה, אפילו גדול יותר מבעבר ומאופיין בקצוות עבים. האחרון משולב עם כונסי אוויר אנכיים חדשים והמפצל התחתון רחב יותר ונמוך יותר. גם מקבצי האור עוצבו מחדש ומציעים אפשרות לשנות את הגרפיקה של תאורת היום באמצעות בחירה סלקטיבית על ידי מתג ייעודי. 

אודי RS3 החדשה: משייפת ביצוע, מרעננת מלתחה
צילום: יצרן

בחלקו האחורי שונה הדיפיוזר עם מחזיר אור מרכזי ושני האגזוזים הקלאסיים של דגמי ה-RS עוצבו מחדש. בנוסף, חישוקי הסגסוגת בגודל 19 אינץ' גם הם בעיצוב חדש, כאשר בהיצע הגוונים אנו מוצאים את קישוטי ה-RS הבלעדיים וצבעים חדשים - Kyalami Green (ירוק) ו- Kamora Grey (אפור) וכן אדום וכחול חדשים.

חלל הפנים מודגש בצבעיו הכהים ובכמה נגיעות ספורטיביות: חידוש נוסף הוא גלגל ההגה הספורטיבי (עם קיצורי דרך למצב הביצועים ולמצב RS) מכוסה בעור מחורר או זמש. תרכובת זו משמשת גם לגימור של מושבי ה-RS האופציונליים בשילוב עם עור Nappa Pearl וסיבי פחמן. לוח המחוונים כבר הוצג בכל הגרסאות האחרות של ה-A3 וה-S3 (עם בקרת ההילוכים הדיגיטלית החדשה). 

אודי RS3 החדשה: משייפת ביצוע, מרעננת מלתחה
צילום: יצרן

עד כמה שמצער לבשר זאת, ה-RS3 הנוכחית, במתכונת 5-בוכנות ככל הנראה תהיה האחרונה מסוגה, והדור הבא יהיה מחושמל בצורה כזו או אחרת על בסיס 4-צילינדרים. אודי תסכם כמעט 15 שנה ו-80 אלף יחידות עם ה-RS3 כשהיא תיפרד מהמנוע המפעים הזה ותפנה את מקומה לפרשנות חדשה.

אודי RS3 החדשה: משייפת ביצוע, מרעננת מלתחה
צילום: יצרן