את מסע הגסיסה המייסר של אינפיניטי סקרנו לאחרונה. אך נראה שלמרות הקשיים, הירידה התלולה במכירות וחוסר הוודאות, המטה האמריקני (בו היא הוקמה) מחויב לעשות לחטיבת היוקרה היפנית ניעור שיחזיר אותה למסילות, גם אם זה כרוך בשינויים מרחיקי לכת שעשויים שוב פעם להתברר כשגויים ויקרים מדי לביצוע.

על הפרק, לפחות בתחזית, רכב פנאי יוקרתי שיתחרה בלקסוס RX, ועוד שורה של רכבים חשמליים - נמוכי קומה וגבוהים, כלומר סדאן ו-SUV. אלא שכדי להוציא את התכניות לפועל בצורה מרוכזת ויציבה, אינפיניטי תאלץ להקריב שני דגמים יחסית חדשים - אינפיניטי QX50 ו-55, שאחרי הקדנציה הנוכחית שלהם לא יחזרו לשורותיה ויעלמו בסוף 2026. 

אינפיניטי שוב מנסה להמציא את עצמה מחדש
צילום: אינפיניטי

הדגם המשמעותי ביותר ברפורמה של אינפיניטי יהיה ה-QX65 החדש שיוצג בסוף 2025 ויתחרה בלקסוס RX - אחד מרכבי הפנאים היוקרתיים המבוקשים שמסר בשנה הקודמת קרוב ל-100 אלף יחידות בארה"ב. ה-QX החדש יהיה בעל שתי שורות מושבים ולדברי החברה יציע אלטרנטיבה "ספורטיבית" ל-QX60 בעל שלוש השורות ומבנה דמוי קופה ללא פשרות במרחב הפנים. 

ה-QX65 יורכב על פלטפורמה משותפת לניסאן פאת'פיינדר דור 2 (R53), אך בהתאם לרגולציות העתידיות הוא יאלץ להתספק במנוע 4-בוכנות מוגדש טורבו וסיוע חשמלי. באינפיניטי מאמינים שמדובר ב"מנוע צמיחה כלכלי" של החטיבה שישנה את האופי הארכאי שדבק בה בשנים האחרונות.

קרייג קייס, מנהל אינפיניטי בארה"ב אומר שמדובר ב"עידן חדש" של המותג, ואף מוסיף שדגם נוסף, זול יותר המבוסס על ניסאן רוג יתברג פרופורציונלית תחת ה-QX50. בניסאן ואינפיניטי אף מתכננים דגמים חשמליים אסטרטגיים מול רכבים מובילים כולל מודל 3, אך באותה נשימה נפרדים השנה ממכונית סדאן קונבנציונליות דוגמת ה-Q50.

אינפיניטי שוב מנסה להמציא את עצמה מחדש
צילום: יצרן

יש הרבה סימני שאלה לגבי מימוש המיזמים שאינפיניטי מדווחת אודותיהם בחגיגיות, בהתחשב בכך שחברת האם ניסאן מתמודדת עם קשיים לוגיסיטיים מורכבים, כולל השבתה של המפעל במיזורי שעוסק בייצור מכוניות חשמליות בעקבות בלימה חריפה במכירות. "ניסאן פועלת בצורה פרגמטית ביחס ישיר ללקוחות. הדבר החשוב ביותר הוא להשיק רכב שהקהל רוצה - ובעיתוי הנכון", אומרים בחברה.