בתערוכת הרכב הסינית שנערכה בסוף השבוע בצ'נגדו, הציגה Zeekr את ה-7X, והגדירה אותו כמוצר פרימיום המיועד לשווקים הגלובליים העיקריים שלה, כולל מיתוג כאן בישראל דרך הזכיין המקומי גיאו מוביליטי (יבואני ג'ילי). המחיר לא פורסם עדיין וההגעה לאירופה צפויה במהלך 2025, כנראה גם לארץ. זיקר אומרים שהמיצוב של הרכב הוא ישירות מול טסלה מודל Y - הדגם החשמלי הנמכר מסוגו.  

זיקר 7X
צילום: יצרן

אורכו של הזיקר החדש 4.78 מ', תא המטען בנפח 616 ליטר. מדובר ברכב פנאי מרווח לדברים המאמץ קווים מסורתיים יותר בהשוואה לחוצנים שמגיעים לעתים מהמזרח הרחוק; הפרופורציות קלאסיות המראה די "רגוע", אך כדי לתת לו אפקט הגעה, כל הרצועה העליונה עשויה למעלה מ-1,800 פיקסלים LED שיכולים ליצור גרפיקה מונפשת, שרטוטים, כתבים ואפקטים לבחירת הלקוח. 

החלק האחורי גם כן די קונבציונלי (אך נאה ומקורי למדיי) וכולו מתמקד ביעילות אווירודינמית עם קורת תאורה אחורית מרשימה. בזיקר דאגו שהחיישנים של מערכות ההגנה האקטיביות יהיו מוסתרים לחלוטין - משולבים בגג, כולל Lidar לנהיגה אוטונומית ברמה 3 (הרכב עמוס שבבים ופיתוחים של NVDA בין היתר). תא הנוסעים משדר איכות גבוהה וכמו כל דגמי זיקר מצויד בצג ראשי מרכזי גדול שמרכז בתוכו את כל הפונקציות. 

זיקר 7X סביבת נהג
צילום: יצרן

טווח הנסיעה, עד 780 ק"מ לפי מחזור הנהיגה בסין. הפלטפורמה וכל הארכיטקטורה המודולרית של הרכב היא באדיבות בעלת הבית ג'ילי עם מכללים משותפים לסמארט #5, כולל בקרת מתח חשמלי של 800 וולט וטעינה ב-20 דקות לכל היותר ל-80%  במסוף אולטרא מהיר.

שתי גרסאות חשמליות מתוכננות לפעימה הראשונה: זו עם מנוע אחורי בהספק של 422 כ"ס, סוללות LFP של 75 קוט"ש ו-605 ק"מ של אוטונומיה (במחזור Cltc) וכן גרסת ה-646 כ"ס. כאן מדובר על סידור דו-מנועי עם מצברי NMC של 100 קוט"ש ו-780 ק"מ (או בערך 600 ק"מ במחזור WLTP אירופי הנהוג גם בישראל) והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 ש'.   

בזיקר ינסו לשווק את ה-7X כמתחרה אטרקטיבי בקטגוריה לא רק לטסלה אלא לכלל המותגים המובילים בהם BYD ועוד עם מחיר התחלתי באזור ה-40-45 אלף יורו בשנה הבאה.