אחרי שזכתה באינספור תארים ופרסים בינלאומיים, וכשהיא עומדת כמעט לבדה כיום כאלטרנטיבה ספורטיבית חשמלית במיתוג "עממי", כלמוביל משיקה רשמית בישראל את מכונית הביצועים יונדאי איוניק 5N. חווית נהיגה על האיוניק 5N תוכלו לקרוא כאן בהרחבה, אולם כעת אנחנו מקבלים את כל המידע והפרטים המקומיים אודותיה ובפרט את מחיר המחירון הרשמי שנקבע על 440 אלף שקל, פער של 40 אלף שקל לעומת מחיר המכירה בהזמנה המוקדמת שהקצאתה ננעלה ב-30 יחידות.  

440 אלף שקל: יונדאי איוניק 5N בישראל
צילום: יונדאי

האיוניק 5N נושאת בחלקה את חתימת אלברט בירמן (לשעבר בכיר בחטיבת M של ב.מ.וו) שגויס לקונצרן הקוריאני כדי למקצע את חטיבת N, ורכש מוניטין רב חשיבות עבור מחלקת המחקר והפיתוח של קיה/יונדאי בקדנציה יחסית קצרה. היא טופלה לאחר עזיבתו על ידי צוותים שטיפחה יונדאי באירופה כדי שרף הפיצוי מול גסיסתו של רכב הספורט המסורתי יהיה הולם. האדם שאליו עבר השרביט ומי שהוביל את האסטרטגיה של האיוניק 5N, הוא ז'ון וו פארק.   

לאיוניק 5N, המבוססת על אחותה הסטנדרטית הנעה כפולה תרומת שני מנועים חשמליים, אחד בכל קצה המפיקים 609 כ"ס או 650 באובר בוסט לפרק זמן מוגבל והיא נעזרת בתשתית מתח של 800 וולט. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ומהירותה המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-260 קמ"ש. סוללת ה-84 קווט"ש מאפשרת לה לנסוע למרחק מרבי של 448 קילומטרים עד התרוקנות, כאשר טעינה במסוף מהיר מחזירה לסוללה 80% בפחות מ-20 דקות. 

440 אלף שקל: יונדאי איוניק 5N בישראל
צילום: יונדאי

ה-5N אינה רק מרשימה בעקומת האנרגיה אלא גם מחוזקת מבנית ב-42 נקודות בשלדה והמרכב, כולל אמצעים לתגבור "כלוב" הסוללה. היא מצוידת במספר מצבי נהיגה וכיול, כולל מצב "מירוץ" וכן מצב "דריפט", והיא מתהדרת בכיול מובחן לגמרי מהאיוניק 5 הסטנדרטית שנמכרה בישראל עד כה, כולל שדרוגים יסודיים במתלים, בולמים, קפיצים ומערכות היגוי ובקרות משיכה ואחיזה. בסביבת העבודה של הנהג תמצאו מוטיב ספורטיבי שאי אפשר להתעלם מנוכחתו עם כסאות ספורט מקוריים ונמוכים ב-2 ס"מ בהשוואה לדגם הרגיל ובקונסולה צג 12 אינץ' אותו משלים לוח מחוונים דיגיטלי מלא. 

רמת האבזור גבוהה ויחידה, ובה חישוקי סגסוגת 21 אינץ' עם צמיגי פירלי, ממשקים אלחוטיים לאפל ואנדרויד, חיישנים היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, חמישה שקעי USB-C, תצוגה עלית, תקרה פנורמית, חימום מושבים מלפנים ומאחור, במת סאונד עם 10 רמקולים ושלוש תמות שמסונכרנות בהתאם לאופי הנהיגה וגובה המצערת עם צלילים המדמים מנוע, וכן מצוידת בכל עזרי הבטיחות האקטיביים של היצרן.