זה היה מזמן, בשנת 1973, כאשר טויוטה חגגה את הניצחון הראשון שלה באליפות העולם בראלי עם מכונית מסדרת קורולה קופה. 51 שנה חלפו מהרגע המכונן בתולדות חטיבת הספורט המוטורי ואחריו עוד יגיעו שורה ארוכה של הצלחות ואליפויות במגוון קטגוריות ועם נהגים שהפכו לאגדות. 

לרגל ציון הדרך, טויוטה הציגה באיטליה את ה-GR Yaris TGR Italy Limited Edition, ייצור מוגבל לשוק האיטלקי בלבד. המראה חולק כבוד לדגם המקורי והיא מאופיינת בלבוש המזכיר את זה של הקורולה קופה 1973 בהתאמות לפרופורציות הקטנות של היאריס; חישוקי סגסוגת עם גימור Heritage Gold, תג ספציפי למהדורה מודבק מבחוץ, בעוד שבפנים יש לוחית עם מספור בהתאם לכמות המיוצרת, בשילוב עם תעודת אותנטיות וחתימה רשמית.

למרבה המזל, היאריס GR החגיגית לעיל תמכר ללא שיפורים, כלומר אין שינויים במנוע או במכניקה והמכללים, אולם ה-TGR Italy Limited Edition תהיה זמינה רק עם תיבת ההילוכים האוטומטית לה שמונה מהירויות וכן חבילת Tech Pack עם צמיגי הספורט Pirelli P Zero Trofeo R שמגיעים כסטנדרט וכמה סייעני בטיחות וצעצועים שגם הם למעשה בציוד התקני.  

טויוטה תשווק את ה-GR Yaris TGR Italy Limited Edition בצורה מקוונת בלבד באתר היצרן היפני החל מה-9 בספטמבר הקרוב תמורת מחיר של 67,500 יורו; משלוחים צפויים עד סוף שנת 2024. עם ההרשמה, הלקוח רשאי למעשה לנעול או להבטיח לעצמו את הדגם על ידי תשלום פיקדון בסך 2,500 יורו ובחירת משווק של החטיבה הקרוב ביותר לביתו. 

החוויה מתחילה בלא מעט הקדמות והתנסויות עם צוותי טויוטה, שכן המחיר כולל נסיעת מבחן עם גרסת המירוצים המלאה, שני כרטיסי VIP לעונת 2025 TGR Italy, כיסוי רכב ייעודי עם מספר המכונית הנרכשת ובגדי ספורט של Gazoo Racing. הלוואי עלינו.