הרווח שעושים היבואנים ממחירי החלפים בישראל הוא סקנדל שאין כדוגמתו. הדבר נבדק ביסודיות, נאמר, ידוע על ידי הציבור. ואם עד לפני כמה שנים רק בעלים של רכבי יוקרה (לא חייבים שיהיו ברף העליון) היו מתכווצים בכסא כשגובים מהם סכומי עתק תמורת חלקי חילוף, הרי שהיום גם בעליהם של רכבים סטנדרטיים, משפחתיים נתקלים במספרים שערורייתיים. 

תארו לכם, מה היה קורה לו בישראל הייתה פועלת שלוחה של חברת בוגאטי ובמקרה, חלילה נקלעתם לתאונת דרכים וצריך להחליף חלקים ברכב כמו פנס או בלאי של צמיגים. אם אתם בעליהם של בוגאטי שירון, ממנה יש בכל העולם 500 יחידות בלבד, כאשר כל אחת נמכרה בזמנו ב-4 מיליון יורו (בסיס ללא תוספות), כדי מאוד לקחת כוס מים עם קצת חומרי הרגעה.

היו לא מעט כתבות על תחזוקת בוגאטי בשנים האחרונות, אולם זו הפעם הראשונה שדווח על פרסום של חלקי חילוף לשירון הנדירה. מה שעורר את הרשת לאחרונה היה מודעה ב-eBay גרמניה, המציעה סט של פנסי Valeo לשירון, התואמים לגרסאות Pur Sport ו-Super Sport 300+ תמורת שימו לב - 147 אלף יורו. בסכום כסף דומה תוכלו לקנות פורשה 911 קאררה T (מחיר מחירון 140,834 יורו) ולבזבז את השאר בהזמנת תריסר אנשים למסעדות היוקרה הטובות בעולם עם שלושה כוכבי מישלן. 

ברור שעלויות התפעול הגבוהות מאוד של השירון לא צריכות להפתיע אף אחד. אין מחירון (ציבורי), כמקובל לרכבים מיצרנים 'רגילים', ואנו מסתמכים על 'טיפים' או סרטונים ברשתות החברתיות כדי לאמת או להפריך את המידע, אולם הקהילות בגרמניה מספיק מבוססות כדי שנקבל תמונה די מייצגת לתחזוקה של מכונית הקצה הצרפתית. 

בוגאטי
צילום: בוגאטי

כשיש סדקים באמינות או בגלל בלאי, החשבונות נערמים; 166 אלף יורו כדי להחליף תיבת הילוכים, 12 אלף יורו להחלפה של המפתח, כ-6 אלף יורו לרפידות הבלמים הקדמיות ו-3,600 יורו לאלו של הבלמים האחוריים, 40 אלף יורו לסט צמיגי מישלן שיוצרו בלעדית לשירון. לבסוף, תחזוקה שנתית ללא תיקונים, תהיה בסביבות 10 אלף יורו.

נכון לומר שחלק מרכבי השירון הותאמו או הורכבו באופן ספציפי על ידי הלקוחות עד כדי שווי של משהו בגזרת 10 מיליון יורו. אבל אלה עלויות לא מבוטלות אפילו עבור אנשים עשירים מאוד. אני אזכור את זה בפעם הבאה כשאני במוסך ומתייסר שהתפגר לי התרמוסטט.