מותר להביע מחאה שגם מכוניות העל, מי שמעשית מסמנות את השפיץ של התעשייה, מקומנו על ציר הזמן עוברות בעל כורחן שינוי טכנולוגי שמעקר אותן מכל רגש או מוטיב חוויתי בטעם של פעם - אלו הם הכללים החדשים בעולם שנכנס לסחרור חשמלי ולא תמיד עוצר לבדוק מה קורה מסביבו.

כמו פרארי, פורשה, גם למבורגיני, אסטון מרטין גם היא בעיצומה של אבולוציה עם סוללות ומטענים אבל היא לא שוכחת מה הביא אותה עד הלום מאז היווסדה ב-1913: רכבי ספורט שריריים, מלכותיים עם ביצועים מפעימים באדיבות מנועי בעירה שהפכו לסימן ההיכר של המותג.

אסטון מרטין וונקויש
צילום: יצרן

כדי לתחזק את הרפטואר, אסטון מחזירה לשורותיה את הכותר 'וונקויש' אחרי שייצור הדגם בדור השני שלו פסק בשנת 2018. הבשורה הגדולה - לא מדובר במפלצת חשמלית חלולת צלילים, אלא במכונה קלאסית עם מנוע עתיר כוחות סוס שמורכב על החרטום - V12 בנפח 5.2 ל' בי-טורבו בהספק מרבי של 823 כ"ס, 102 קג"מ כולל מצב סופר בוסט שנכנס לפעולה תחת עומס מלא על המצערת ומספק עוד קצת מרץ מנועי.

את הכוח לגלגלים האחוריים מעבירה תיבת הילוכים אוטומטית עם תפעול תחרותי, תוצרת ZF עם 8-מהירויות, וז מסייעת לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות ועד מהירות מרבית של 344 קמ"ש - למעשה המכונית הסדרתית המהירה ביותר של אסטון מרטין בכל הזמנים.

אסטון מרטין וונקויש סביבת נהג


התשתית של הוונקויש מבוססת על רצפה חדשה עשויה אלומיניום, קלת משקל ועמידה בפני כוחות פיתול קיצוניים והמרכב הנאה ארוך יותר בשמונה סנטימטרים בהשוואה לוונקויש היוצאת. הגוף, כולו עשוי סיבי פחמן לשמר משקל אידאלי ואיזון בין שני הקצוות. 

בעידן שבו הממשק הוא חזות הכול, תא הנוסעים של הוונקוויש מנסה לגשר על הפערים בין המימד האנלוגי לדיגטלי עם בקרות פיזיות לא מעטות - הכל בהישג יד. מסך מגע המידע והבידור בגודל 10.5 אינץ' מותקן בקומה נמוכה ומשולב לוח מחוונים בגודל 10.25 אינץ'. 

מושבי ספורט מצופים עור הם הסטנדרט, אך ניתן להזמין מושבי פרפורמנס עם עיטורי סיבי פחמן כאופציה. זמין גם על פי בקשה הוא סט מותאם אישית של מזוודות שניתן לאחסן בתא שנוצר מאחורי שני המושבים. במת הצלילים עם 15 רמקולים ומיני מגברים, חתומה על ידי Bowers & Wilkins.

אסטון מרטין תייצר רק 1000 יחידות של הוונקויש החדשה מדי שנה. המחיר ההתחלתי הוא 300 אלף יורו. בישראל, תדרשו לשלם תמורתה 3.5 מיליון שקל דרך אפיקי היבואנית אוטו ארט.