בנוסף לנתונים אותם מספק איגוד יבואני הרכב, מתפרסמים נתונים נוספים המתייחסים לשוק הרכב בישראל. להלן מקבץ כזה, השונה מזה של האיגוד מכיוון שהוא כולל גם את מכוניות שקיבלו רישוי אך הגיעו לכאן במסגרת יבוא מקביל למיניו.
הנתונים כוללים מרכיבים נוספים לפי חיתוך שונה כגון: מסירות ללקוחות פרטיים בלבד, דגמים חשמליים שמקורם בסין לשוק זה ועוד כיו"ב.
מגמות
מסירות. באוגוסט האחרון נמסרו 23,800 כלי רכב – ירידה של 6.5% ביחס לאוגוסט אשתקד.
ברמה מצטברת מתחילת השנה מצטמצמת הירידה במכירות ל-8.8% – סך הכל: 209,165 מכוניות השנה לעומת 229,248 מסירות אשתקד.
צילום: עזרא רפאל
מותגים מובילים
טויוטה שומרת על הבכורה, למרות המחסור בדגמים המיוצרים בטורקיה (קורולה, C-HR), עם כמעט 3,600 מסירות בחודש אוגוסט, וכ-27,400 מסירות מתחילת השנה ביחס לאשתקד (+6.6%), בעוד הקוראניות ממשיכות להיחלש; המובילה המסורתית יונדאי נשחקה מתחילת השנה בכ-40% במסירות, וקיה שירדה באוגוסט למקום התשיעי בטבלת המסירות, נשחקה מתחילת השנה ביותר מ-26%.
צילום: מערכת אוטו
דגמים מובילים (מסירות לפרטיים בלבד)
בחמישייה הפותחת של רבי המכר החודש נמצאים רק דגמים של טסלה וטויוטה; מבין עשרת הדגמים הנמכרים, ארבעה מהם של טויוטה.
צילום: מערכת אוטו
חרם הסחר הטורקי
מכוניות המיוצרות בטורקיה כמעט והתפוגגו מהיצע הרכב החדש. עבור שוק הרכב הפרטי, רק 108 מכוניות מתוצרת טורקיה נמסרו החודש (לעומת 771 באוגוסט שעבר), מתוכן רק 14 מכוניות קורולה סדאן נמסרו לפרטיים באוגוסט. רק 7 יונדאי i20, אף לא i10 אחת. רנו, שחלק מדגמיה מיוצרים בטורקיה, לא מסרה החודש אפילו רכב נוסעים אחד לשוק הפרטי.