שני דגמים אסטרטגיים של מותג Cupra צפויים לנחות בישראל במהלך השנה הבאה; ברבעון ראשון של 2025 נתוודע אל קופרה טווסקאן שפגשנו לאחרונה, וברבעון השלישי יעשה את בכורתו בארץ רכב הפנאי (סגמנט C) קופרה טראמר Terramar, שלראשונה ישלב בהיצע של הספרדים גרסת פלאג-אין בקטגוריה מרכזית וחשובה. 

הטראמר קרוב במידותיו לפורמנטור אבל מציע גישה ידידותית יותר למשפחה עם מבנה מרווח יותר ללא סיומת דמוית קופה, או אפשר לחשוב עליו גם כמקביל לאטקה בהבדל אחד משמעותי - התשתית שלו חדשה לגמרי; מתחת למעטפת הוברגה רצפת MQB evo חדשה אותה חולק בין היתר עם אאודי Q3 ושניהם אף יצאו מפס הייצור של החברה בגיור, הונגריה.

קופרה חשפה את טראמר


עם אורך של 4,519 מ"מ, ה-Cupra Terramar ממוקם בלב הסגמנט, אך המידות מעט גדולות יותר מאלה של פורמנטור ואטקה: הרוחב עומד על 1,869 מ"מ והגובה מגיע ל-1,586 מ"מ, בעוד שבסיס הגלגלים עומד על 2,680 מ"מ, בדיוק כמו ה-Q3. לתא המטען, לעומת זאת, קיבולת אחסנה של 540 ליטר שבגרסת הפלאג-אין מסתכמת ב-490 ל'. 

קופרה כמובן מטפחת מאוד את המוטיב הספורטיבי ולכן בוצעו כמה שינויים בכיול - במיוחד בציר הקדמי, שבו קיימת זרוע בקרה כדי להבטיח היגוי חד יותר. המתלים הם מקפרסון מלפנים וזרוע רב חיבורית מאחור, ואלה משולבים עם מערך מבוקר אלקטרוני מונמך ב-10 מ"מ עם בולמי זעזועים כפולים. זמינים גם בלמי Akebono עם קליפרים בעלי שש בוכנות ובכל החבילות יש חישוקי סגסוגת אשר בהתאם למנוע והגימור נעים בין 18 ל-20 אינץ'.

קופרה טראמר
צילום: יצרן

דגמים כמו ה-Tavascan וה-Formentor ביססו את הנוסח המרכזי בחלל הנוסעים והציעו עיצוב פנים מתוחכם עם שני מסכים גדולים כפי שמקובל ברוב הדגמים היום. הראשון, 10.25 אינץ' משמש כלוח המחוונים ואילו בקונסולה 12.9 אינץ': זהו מסך מגע שממנו מנוהלות כמעט כל הפונקציות, תואם ל-Android Auto ו-Apple CarPlay באופן אלחוטי. ישנה גם פלטפורמה מקוררת לטעינה אינדוקטיבית בעוצמה של 15W לסלולרי, בעוד שאת בקרת האקלים אפשר לתפעל דרך פס תאורה/מגע במפלס המרכזי. 

טראמר סביבת נהג
צילום: יצרן

בבסיס ההיצע, המורכב מיחידות המוכרות לנו בתוך כל הקונסטלציה הענקית של פולקסווגן וכן בשילוב תיבת הילוכים דו מצמדית, אנו מוצאים 1.5 ל' טורבו בנזין מיקרו היברידי עם 150 כוחות סוס והנעה קדמית. מעליו, מוצב מנוע עם 204 כוחות סוס של ה-Terramar e-Hybrid, שמשתמש באותם ארבעה צילינדרים לצד מערכת פלאג-אין עם סוללה של 19.7 קווט"ש שמבטיחה יותר מ-100 ק"מ של אוטונומיה חשמלית.

אותו 1.5 ל' מנוסה מנוצל גם בגרסת ה-272 HP e-Hybrid VZ, שלמרות היותה הגרסה החזקה ביותר של הטראמר איננה הדינמית ביותר במשפחה. למעשה, קופרה החליטה להציע שני מנועי 2.0 טורבו בנזין לא מחושמלים: אלה מובחנים על ידי שני הספקים - 204 או 265 כ"ס והם משולבים עם הנעה לכל הגלגלים מסוג 4Motion כסטנדרט.

המחירים לטראמר באירופה יחלו ב-43 אלף יורו ויאמירו עד 60 אלף יורו בגרסאות בכירות, חלקן אף תוצענה בחבילות מהודרות בייצור מוגבל. על מחירים בארץ עוד מוקדם לדבר כמובן. 

קופרה טראמר 2025
צילום: יצרן