על פי דיווחים בכלי התקשורת בצרפת, סיטרואן תשיק בשנה הבאה גרסה חדשה של רכב הפנאי C5 איירקרוס. הרכב יוגדר, רשמית כספינת הדגל של היצרן הצרפתי ולראשונה יהיה זמין בגרסה חשמלית מלאה, שכן עד כה נמכר בדגמי בנזין, דיזל ודגם פלאג-אין היברידי יקר בעליל. 

לפי הפרסומים, הנהלת סטלנטיס החליטה להתמקד בדגמים יותר נגישים בטווח המיידי ולשנות מעט את האסטרטגיה כדי לשפר עמדות. לכן, ה-C5 X היוקרתי לא יוחלף בדגם חדש בדמותו, אלא יזוז הצידה לטובת פרשנות עדכנית של ה-C5 איירקרוס. 

ה-C5 Aircross נמכר כיום אחרי מתיחת פנים שבוצעה ב-2022, למעשה עדיין הדור הראשון שלו על בסיס הרכב המקורי שנחשף ב-2017. על פי מה שמסתמן כעת, בדור השני הוא יעבור לפלטפורמת STLA Medium multi-powertrain, אותה הוא חולק עם פיג'ו e-3008 והתאום הגרמני שלו, אופל גרנדלנד. בחברה מבטיחים - עד 700 קילומטרים בין טעינות על הסוללה.  

סיטרואן C5 איירקרוס
צילום: סיטרואן

מנכ"ל סיטרואן, תיירי קוסקאס, אישר כי הפלטפורמה החדשה מאפשרת להציע לראשונה את ה-C5 איירקרוס עם הנעה חשמלית טהורה; זה משהו "שאנחנו באמת רוצים לקדם בצורה נכונה". לדברי קוסקאס, ה-C5 איירקרוס הוא דגם שפונה לקהל מאוד רחב, ועל כן לא רשאי להתרחק מהמיינסטרים ולכן ישווק, כפי שנעשה כיום עם מנוע בעירה ומספר חבילות.  

ה-C5 Aircross החדש צפוי להתכתב בעיצובו עם רכב הפנאי הקטן C3 עליו נהגנו לא מזמן, המשקף את שפת העיצוב החדשה של המותג. הוא מתהדר בעיצוב קופסתי אך יצירתי יותר, ומשלים אותו הלוגו החדש של סיטרואן.

הדור השני, ימוקם מעל ה-C4 ​​הבאה, שעברה שדרוגים יסודיים ועתידה להיחשף בחודשים הקרובים, גם היא בהשראת ה-C3. לגבי ההחלטה לגנוז את C5 X אמר קוסקאס: "זוהי ספינת הדגל היום, אבל היא די חסרת משמעות. לא בגלל שהיא לא מוצלחת: נתח השוק שלו די טוב בפני עצמו, אבל הסגמנט זעיר לחלוטין".  

דברים אלו, מתכתבים עם הצהרות שמסרה החברה לפני כמה חודשים; סיטרואן הודיעה ביוני כי תתרכז בקטגוריות הרווחיות ביותר באירופה. דגמים קטנים יותר לא ישחקו בינתיים תפקיד עבור החברה הצרפתית וכך גם לגבי דגמים גדולים יותר.