טויוטה מצטרפת לשורה של יצרני רכב שבוחנים מחדש את הכדאיות של הרכב החשמלי בטווח הבינוני והרחוק בגלל בלימה חדה בביקושים. החברה הודיעה כי תחתוך בשליש את תחזית הייצור לשנת 2026 ובמקום 1.5 מיליון כלי רכב חשמליים תייצר רק מיליון, כך מדווחת סוכנות הידיעות של 'רויטרס'. 

החברה האחרונה שהכריזה על נסיגה מהתכנית לייצר רק רכבים חשמליים מ-2030 הייתה חברת וולוו, שמפנה כעת משאבים לייצור מנועי בעירה וגרסאות היברידיות חדשות. גם חברות בארה"ב נוקטות בגישה דומה כאשר פורד, ג'נרל מוטורס אף הרחיקו לכת וביטלו דגמים חשמליים מתוך הבנה שאין דרישה - בין אם בשל מחירים גבוהים, בוסריות צרכנית או תשתית מפגרת.

טויוטה, אשר שומרת על מעמדה כיצרן הרכבים הגדול בעולם, עדיין תנסה להגיע ל-1.5 מיליון רכבים חשמליים ב-2026, אולם מתייחסת לנתון הזה בזהירות, בעיקר כאמת מידה. החברה מסרה בשנה הקודמת רק 104 אלף מכוניות חשמליות המהוות כ-1% מכלל המכירות שלה בכל העולם. 

הדגם החשמלי היחיד שטויוטה משווקת כיום הוא רכב הפנאי bZ4X שתאום שלו, סובארו סולטרה, נמכר אפילו במספרים קטנים יותר - 8500 גלובלית, עם הנחות ענק בארה"ב. רק כדי לעשות סדר במספרים, דיווח המטה האירופי של טויוטה כי מתחילת ינואר ועד סוף יולי, נמכרו רק 15 אלף יחידות של bz4X. בישראל, נמסרו מעל 1,200 רכבי bz4x מתחילת השנה.