סקודה אלרוק (Elroq) עומד להיות אחד מכלי הרכב המעניינים ביותר של המותג בשנה הבאה. מדוע? כי עד כה, לסקודה היה רק שגריר חשמלי אחד בסגמנט הפנאי - אנייאק. אלא שכל זה, עומד להשתנות כשאלרוק ייכנס לתמונה ויתגבר את המכירות מלמטה עם רכב פנאי חשמלי קומפקטי, נאמן למסורת הצ'כית וצי הפתרונות הידידותיים שהפכו לאחד מסימני ההיכר הבולטים של היצרן.  

האלרוק מבוסס על רצפה חשמלית ייעודית, אותה חולק עם כלל הרכבים החשמליים בקונצרן, לרבות אודי Q4. הוא קצר מאנייאק ב-20 ס"מ לפחות, עם תא מטען של 470 ל', כך שבכל הכרוך במתחרים הוא יפגוש את וולוו EX30, סמארט #1 ואולי עוד כמה אתגרים עם זהות סינית מובהקת יותר, אולי BYD וייתכן גם גרייט וול בין היתר. 

הצצה ראשונה: סקודה אלרוק


תהיינה, ככל הידוע 4 גרסאות הינע חשמליות בהספקים של 170 ועד 300 כ"ס, עם סוללות בקיבולת שבין 52-80 קווטש, כאשר טווח הנסיעה המרבי של גרסת ההנעה הכפולה עומד על כ-560 קילומטרים במחזור WLTP. כל דגמי אלרוק, מצוידים בבקרת מתח לטעינה ב-175 קילוואט, כך שניתן להשיב לסוללה 80% בפרק זמן של כחצי שעה במסוף מהיר.  

האיורים שסקודה שחררה הלילה מסירים חלק מהאנונימיות שפגשנו במסגרת מבחן קצר על סיפונו של אלרוק מוסווה לפני כמה שבועות, ובסקודה כבר אמרו שהוא חונך שפת עיצוב חדשה לגמרי בהשראת רכב הראווה סקודה ויז'ן 7S שהוצג לפני שנתיים. 

המחיר של האלרוק, המשוער באירופה הוא 40 אלף יורו ומעלה. חשיפתו הרשמית מתוכננת ל-1 באוקטובר ולישראל הוא יגיע בשנה הבאה.