איגוד הבטיחות Euro Ncap פרסם את תוצאותיו האחרונות במסגרת סבב מבחני ריסוק חדש שבוצע לאחרונה. מבחני הריסוק כללו הפעם שורה של כלי רכב חשובים בהם ג'יפ אוונג'ר, אודי Q6 אי-טרון, פורד אקספלורר, רנו סימביוז ורנו קפצ'ר, סובארו קרוסטרק וכן רכב הפנאי הסיני אקספנג G6. כולם, למעט ג'יפ אוונג'ר, רנו סימביוז ורנו קפצ'ר, זכו בחמישה כוכבים.

ג'יפ אוונג'ר, שהוצג ב-2022, נבדק רק כעת על ידי Euro NCAP וציונו הבינוני הדליק נורות אדומות בקרב הבוחנים. אז היכן נקודות החולשה שלו? אלה במיוחד, נובעות בהגנה לקויה של אזור החזה לילדים בני 10 במבחן הריסוק מהצד, וכן חסרונה של אזהרה אודות המצאות ילדים במושב האחורי.  לבסוף, התוצאות בהגנה על הולכי רגל ובקרות התרעה במבחני תאונות עם הולכי רגל, רוכבי אופניים ורוכבי אופנוע היו גבוליות, ועל כן גבו ממנו נקודות חשובות. 

על רקע פרסומים אלו, אמרה סטלנטיס כי "אנו ממשיכים לשאוף להציע ללקוחות ניידות נקייה, בטוחה ונוחה, עם מוצרים העומדים בתקנות המחמירות ביותר ברחבי העולם", כך נאמר לכלי התקשורת ברומא.  "אנו מחויבים לשפר את תכונות הבטיחות של כל דור חדש של כלי רכב. כחלק ממאמצי שיפור המוצרים המתמשכים שלנו, אנו שוקלים דירוג של צד שלישי ומשלבים פתרונות טכנולוגיים מוכחים בתהליך התכנון שלנו במידת הצורך. אנו מאמינים שאין דרך יחידה למדוד בטיחות, ודירוגי צד שלישי הוא אחד מכמה אמצעים שאנו משתמשים בהם בעיצוב המכוניות שלנו". 

ציון מרבי לאקספנג G6 במבחני הריסוק
צילום: יצרן

תגובת Euro Ncap: "תוצאות המבחן הללו מדגימות חוסר אמביציה ליצרן שהראה חדשנות רבה בעיצוב המכונית שלו ולמותג שמכוון ישירות לפלח המשפחתיות. יש תחרות גוברת בתעשיית הרכב, וסטלנטיס נאלצה לנקוט במספר צעדים כדי להבטיח את עתיד המותגים שלה. אבל הבטיחות לא צריכה להיות המקום שבו יצרן רכב עושה את החסכונות שלו. Euro NCAP תמשיך להדגיש חסרונות בתחום זה, לטובת רוכשי הרכב האירופים". 

מהצד השני של המשוואה, הסינים ממשיכים להתעצב כחלופה בטיחותית טובה מאוד לתוצרת האירופית, ועסוקים בשיפור מתמיד של ציר ההגנה המתקדם והבטיחות הפסיבית. רכב הפנאי אסקפנג G6 גרף חמישה כוכבי ריסוק מלאים ודורג גבוה מבין כלל המשתתפים בסבב האחרון.
 
הוא מספק, לדברי הבוחנים הגנה טובה מאוד לכל היושבים. הוא השיג ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-75% תמורת המצאותן של מערכות הגנה אקטיביות. 

ציון מרבי לאקספנג G6 במבחני הריסוק
צילום: יצרן

באקספנג מיהרו לשחרר הצהרה אחרי התוצאות: "נמשיך להדגים לא רק את המעטפת הבטיחותית המעולה של רכבי XPeng, אלא גם את המסירות המתמשכת של החברה שלנו לבניית רכבים שמתעדפים את הבטיחות.  בנוגע לבטיחות הסוללה, אמרה יצרנית הרכב כי היא "נתונה בעדיפות שווה" כדי להבטיח את רמת ההגנה הגבוהה ביותר עבור מקור האנרגיה העיקרי של הרכב. 

שני הרכבים של רנו, סימביוז וקפצ'ר, חשוב לומר שיקפו הגנה מצוינת לכל הנוסעים ואת הכוכב החמישי איבדו במסגרת מבחני מערכות הבטיחות האקטיביות, ספציפית במהלך חקירה של "התנהגות" מערכות בלימת חירום אוטומטית. 

ציון מרבי לאקספנג G6 במבחני הריסוק
צילום: יצרן

"רנו הוא מותג עם היסטוריית בטיחות גאה, והייתה מיצרניות הרכב הראשונות שזכו לדירוג של חמישה כוכבים. דירוג ארבעת הכוכבים של ה-Symbioz וה-Captur הוא סימן לכך שלמרות שהמכוניות הללו עשו רושם סולידי, נראה שרנו כבר לא חותרת למקום הראשון בתחום זה", כך ה-Euro Ncap.