פלוריאן הותל, מנכ"ל אופל לא רואה אלטרנטיבה לרכב החשמלי בטווח הארוך. זו הסיבה שהאיש שהופקד לנווט את המותג הגרמני ביום שאחרי מנועי הבעירה מוציא לפועל תכנית רחבת היקף שבמרכזה מכוניות חשמליות אך לא רק. ואולם על פי לוח הזמנים המקורי, החל משנת 2028, החברה מתכננת להציע רכבים חשמליים מלאים בצורה בלעדית באירופה. 

"יש כיום דיונים רבים על הדרך לחשמול. מבחינתנו ברור שהעתיד הוא חשמלי", הדגיש המנהל בראיון לכלי התקשורת במינכן. "אנחנו חושבים שמכוניות חשמליות הן מכוניות טובות יותר", אמר הותל. "מדוע? זה נובע מסיבות ידועות כמו תאוצה, נהיגה קולחת יותר, היעדר רעש ויכולת לנהוג ללא דלק מאובנים מזהם". 

בנוסף, "אנו רואים באלקטרו-ניידות את הדרך הנכונה לממש פתרונות ידידותיים לסביבה, קיימות, וזה המסלול היחיד עבור יצרן שפונה להמונים להפוך לחברה עם טביעת רגל סביבתית נמוכה - וזו המטרה הברורה שלנו תחת מטריית סטלנטיס עד 2038." אופל, כידוע היא אחד מ-14 המותגים של קבוצת Stellantis האירופית מזה מספר שנים, יחד עם פיג'ו-סיטרואן, מותגי קרייזלר, פיאט ועוד. 

אופל אולי עדיין נמדדת ביחס ישיר לפיג'ו נוכח שיתוף המכללים. אולם השנה, אופל תהיה היצרנית הגרמנית הראשונה שיש לה מגוון מוצרים מחושמל לחלוטין, הסביר המנכ"ל. "עם הצגת הפרונטרה והגראנדלנד, כל דגם בהיצע מכוניות הנוסעים יהיה זמין עם אפשרות הנעה שהיא גם חשמלית מלאה. האסטרטגיה הרב-ממדית מציבה אותנו בעמדה טובה לעליות ומורדות שבהכרח יהיו בדרך לחשמול".

אופל, הוא אומר עוד, "נחושה להציע הכול מהכול, מה שנקרא פלטפורמות עם כמה שכבות לשימוש במספר סוגי הינע. הן חשובות ביותר לצעד הראשון לקראת חשמול. ניתן לנצל אותן כדי למתן את ההשפעות על תשתית הייצור למשל. בשלב הבא, דגמי אופל עתידיים יהיו רק חשמליים". 

לפי שעה, אופל תמשיך להציע דגמים עם מנועי דיזל לצד כלי רכב היברידיים כדי למנוע בריחה של לקוחות שעדיין צמודים למנועי בעירה או נמצאים בתחנת בייניים היברידית. "כן, באסטרה ובאסטרה ספורט טורר סטיישן וכן בכלי רכב מסחריים יהיו לנו מנועים רגילים. זה חשוב ללקוחות הצי שלנו. אבל בסופו של דבר, הטכנולוגיה ההיברידית שלנו היא אלטרנטיבה מצוינת לדיזל".