פורד אישרה הלילה (ג') כי המוסטאנג GTD תהיה המכונית החזקה ביותר בתולדותיו של הפוני המיתולוגי מדטרויט שחוגג השנה 60 שנה. הנתונים שהוצגו עם חשיפתה לפני כמה חודשים טרם זכו לחותמת של חטיבת הביצועים, שיווק ובכירי המותג, אולם על רקע דיווח זה מסתמן שכל הנתונים, הברגים והבוכנות הוכשרו לצאת לכביש בצורה חוקית. המחיר? צפונית ל-320 אלף דולר. 

גולת הכותרת של המוסטאנג GTD, שמוגדרת על ידי הוגיה כ"מכונית קיצון", היא מנוע ה-5.2 ל' V8 בהגדשת-על שמייצר 815 כוחות סוס ו-92 קג"מ בשידוך אל תיבת הילוכים דו-מצמדית 8-מהירויות והנעה אחורית. מדובר במנוע שפותח על ידי חטיבת פורד 'פרפורמנס' ועושה שימוש במערכת שימון נפרדת (Dry sump) שמאפשרת לקרר את המנוע תחת עומסים כבדים בצורה רציפה ולשמר מהמנות בתנאים מגוונים.  

עכשיו זה רשמי: פורד מוסטאנג GTD, החזקה בתולדות הסדרה
צילום: יצרן

"התמקדנו מאז היום הראשון להפוך את מוסטנג GTD למכונית העל הראשונה אי פעם במשפחת מוסטאנג עם ביצועים ברמה עולמית ונשמה של מוסטאנג", אמר מהנדס התוכנית של מוסטאנג GTD, גרג גודול. "הליבה של GTD הוא ה-5.2 ליטר המוגדש שלה. V8, עם יותר כוח סוס לליטר מאשר פורשה 911 GT3 RS."
 
למוסטאנג GTD תהיה מהירות מרבית גבוהה מ-200 מייל לשעה, או 202 מייל לשעה לפני הצהרה רשמית, שהם כ-326 קמ"ש. פורד דאגה שכל המכללים מתכתבים עם הביצועים של המנוע, ועל כן יש לה מערכת מתלים אקטיבית עם כיול ספורטיבי מותאם מסלול, קיט אירודנימי עם סיבי פחמן וכן מערכת בלימה עם רפידות קרמיות.  

כמו כן, אומרים בחברה, מוסטנג GTD כוללת גם מערכת להפחתת גרר שיכולה לשנות את זווית הכנף האחורית ולהפעיל מדפים בסנטר הקדמי כדי לאזן בין זרימת אוויר למהירות לכוח הצמדה בהתאם לביצועים. "היא תרד משבע דקות להקפה" כך אומרים פורד ורומזים על הישגים עתידיים בנורדשלייפה. 

עכשיו זה רשמי: פורד מוסטאנג GTD, החזקה בתולדות הסדרה
צילום: יצרן

"שילבנו את עבודתם של מהנדסים ומעצבים מוכשרים, כמו גם נהג מבחן בעל יכולות קיצוניות, עם טכנולוגיית Mustang GTD, כוח ואווירודינמיקה", אמר גודול. "אנחנו לא יכולים לחכות לקיים את ההבטחה שלנו לקהל הלקוחות". 

בהקשר זה, פורד מספרים על 7500 אנשים שביקשו לרכוש עותק אחד עוד בטרם ניתנו כל האישורים. כמעט רבע מהם לפי מאגרי הנתונים של היצרן מחזיקים בפורד מוסטאנג אחת ו-20% קשורים לעולמות המירוצים. הכול טוב ויפה, אלא שיש בעיה לא פשוטה - פורד תייצר 1000 עותקים בלבד של המוסטאנג GTD עד סוף 2026. תכינו את הארנקים למכירות הפומביות.