מותג ועוד
כידוע, סאנגיונג – שנוסדה ב-1954 בשם אחר, אימצה את השם המוכר ב-1988 ומאז 2010 הייתה בבעלות מהינדרה ההודית – נמכרה לענק הכימיה הדרום-קוריאני KG ב-2023 וזה יצר עבורה שם מותג חדש: KGM; ה-M מציינת Mobility.טורס הוכרז כאמור ב-2022, בסוף ימי סאניונג, ונועד להצטרף לקו דגמי פנאי חדש, שיוצג כבר על-ידי הדור הרביעי של קורנדו מ-2018.
בישראל, מצטרף דגם הפנאי הקומפקטי (C-SUV) הזה לעוד שני דגמי KGM: רכב השטח רקסטון והטנדר מוסו. טורס מוצע עם מנוע טורבו-בנזין, ובשנה הבאה תתווסף להיצע גרסה היברידית וזו תגיע לישראל.
דגם ונתונים
KGM טורס מתאפיין בממדים גדולים יחסית, מבנה מזוות ובעיצוב בוטה ונוכח – עם לא מעט השראה מאייקוני שטח. בחזית המודגשת לא מעט השראה מגי'פ, מאחור קורה C ומבנה בדלת האחורית הנראה כמו בית אחסון לגלגל חלופי (אין כזה; יש ערכת ניפוח) עם לא מעט הקשרים ללנד רובר דיפנדר.בכל הקשור לממדים, בסיס הגלגלים כמקובל, 268 ס"מ, אך ממדי המרכב ממקמים אותו בצד הגדול יותר של הקטגוריה. האורך 470 ס"מ (כ-20 ס"מ יותר מקיה ספורטאז', למשל), כמו בדגמי פנאי קומפקטיים המיועדים ל-7 נוסעים (מיצובישי אאוטלנדר (471 ס"מ) או ניסאן אקסטרייל (468 ס"מ). הרוחב בצד הנרחב, 189 ס"מ, וגם הגובה לא חסר: 172 ס"מ. תא המטען גדול מאוד, 599 ליטרים (ועד 1662 ליטרים עם מושבים מקופלים), והמשקל 1603 ק"ג (הנעה קדמית), 1693 ק"ג (הנעה כפולה).
מרווח הגחון של טורס הוא 19.5 ס"מ, זווית הגישה היא 18.3 מעלות וזווית הנטישה 20.8 מעלות – ונתונים אלה מצוינים כאן מכיוון שטורס מוצע כאמור גם עם הנעה כפולה.
המנוע הוא טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 163 כ"ס ב-5000-5500 סל"ד ו-28.6 קג"מ ב-1500-4000 סל"ד, התיבה אוטומטית עם תפעול ידני וההנעה קדמית או כפולה; זו האחרונה פועלת עד 40 קמ"ש ותשלב גלגלים אחוריים גם לפי צורך. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 10.1 שניות בגרסת ההנעה הקדמית, 10.9 שניות בכפולה, והמהירות המרבית בשתיהן היא 189 קמ"ש. צריכת הדלק היא 11.8 ק"מ/ל' בהנעה הקדמית, 11 ק"מ/ל' בכפולה והציון הירוק בשתיהן הוא 15.
גרסאות, מחירים
טורס מוצע כאמור בשתי גרסאות הנעה ולכל אחת רמת אבזור משלה: בהנעה הקדמית 'אקזקוטיב', בכפולה 'לקשרי' ולזו מפרט מעט עשיר יותר.במפרט האבזור בגרסת 2x4 'אקזקוטיב' שמחירה 175,000 שקלים: תאורת לד, צמיגי 235/55 על חישוקי "18, גג שמש נפתח חשמלית, מפתח חכם; מסך מרכזי "9, מסך שליטה "8, קישור אלחוטי לקארפלי ולאנדרואיד ומשטח טעינה, לוח מחוונים מוקרן "12.5; בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג לאחור; תפעול חשמלי למושב הנהג, אוורור לקדמיים, חימום לכולם.
במפרט האבזור בגרסת 4x4 'לקשרי' שמחירה 190,000 שקלים, צמיגי 245/45 על חישוקי "20 ובנוסף, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, חימום להגה.
יצוין כי למרות גרסת הנעה כפולה ולמרות המבנה מאחור, לטורס אין צמיג חלופי אלא ערכת ניפוח.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, התרעות על רכב בשטח מת ועל פתיחת-דלת מסוכנת; בקרת שיוט אדפטיבית תוצע בהמשך.
האחריות היא ל-3 שנים/100,000 ק"מ.