לנדו נוריס השיג את ניצחונו השלישי העונה עם מקלארן והשני ברציפות, כאשר שלט ללא עוררין בגרנד פרי של סינגפור שנערך אתמול (ראשון). נוריס בפער גדול (20.945 שניות) ממקס ורשטפן – האלוף הנוכחי ומי שמוביל בדירוג – וצמצם את הפער בדירוג ל-52 נקודות. שלישי סיים אוסקר פיאסטרי, גם הוא במקלארן שהצליח לעקוף את שני הנהגים של מרצדס. גם יכולת זאת מדגישה שמקלארן היא כעת הקבוצה החזקה בסבב; כעת היא המובילה, והפער בינה ובין רד בול השנייה – מי היה מעלה בדעתו עד חודש מאי – הוא 41 נקודות. 

קרקס הגרנד פרי הגיע לסינגפור ולמסלול הרחובות באזור מרינה ביי. למרות שמדובר במרוץ לילה מזג האוויר החם והלחות הרבה התישו את הנהגים שעל המסלול הצר שפשפו לא פעם את גדרות המגן.

פורמולה 1
צילום: פרארי

ברד בול לא הגיעה עם ציפיות רבות. אחרי הכל הקבוצה לא הצטיינה כאן בשנים האחרונות, גם כאשר הייתה דומיננטית. הקפות האימונים המקדימות לא נראו מבטיחות עבור ורשטפן, אולם מקצה הדירוג כבר היה סיפור אחר. נוריס שוב השיג את הזמן הטוב ביותר אך ורשטפן הצליח לרשום את ההקפה השנייה בטיבה, הקדים את לואיס המילטון המפתיע כאשר מכונית המרצדס נראתה מעט אבודה לאורך מקצי האימונים. פרארי הפגינה יכולת מכובדת באימונים והציפייה הייתה שתסכן את מקלארן, אך תאונה מטופשת, שלא לומר מביכה, של קרלוס סיינז בחלק המכריע של מקצה הדירוג הביאה להוצאת דגל אדום ולהפסקת המקצה. המשמעות הייתה שכמעט כל הנהגים יכלו לבצע רק הקפת דירוג אחת. לקלר יצא מהקווים בהקפה זו, כך שזו נפסלה עבורו, וכך זינקו שתי הפרארי מהמקום התשיעי (לקלר) והעשירי (סיינז). 

במרוץ עצמו פתח נוריס היטב ואם תחילה נראה היה כי ורשטפן יכול לסכנו, מהר מאוד הסתבר שבמקלארן לא הראו את מלוא היכולת. נוריס פתח בהמשך פער אדיר עד כדי כך שיכול היה להיכנס להחלפת צמיגים ולצאת ראשון. בדרך הוא שבר את הקללה האישית שלו כאשר הצליח סוף סוף לזנק היטב ולא לאבד את העמדה הבכירה בהקפה הראשונה.

פורמולה 1 סינגפור
צילום: מרצדס

מאחור הצליח פיאסטרי להתקדם בעקביות מהמקום החמישי ולסיים שלישי כדי לרשום מרוץ מוצלח ביותר למקלארן. בפרארי שוב הלכו על החלפת צמיגים מאוחרת עבור לקלר מה שסייע לו להתקדם לקראת סיום ולהראות את פוטנציאל המכונית ואת גודל הפספוס. לקלר סיים חמישי אחרי ראסל ולפני המילטון המאוכזב שסבל מהחלפת צמיגים מוקדמת מדי. חלק מהתוכניות של רוב הקבוצות בכל הקשור להחלפות הצמיגים התבססו על כך שבסינגפור תמיד מתרחשת תאונה המביאה להוצאת מכונית קוצבת. אלא שהמרוץ הזה היה ראשון שם שהדבר לא קרה. שביעי סיים סיינז לפני פרננדו אלונסו באסטון מרטין שהקדים את ניקו הולקנברג בהאס ואת סרג'יו פרז ברד בול. 

דניאל ריקרדו במרוץ שעלול להיות האחרון בקריירה שלו, הצליח להשיג את ההקפה המהירה ביותר. לכאורה מדובר במחווה נאה של קבוצת הבת של רד בול, RB, לנהג שהיא עלולה לפטר בקרוב. אבל למרות שמבחינתו ההקפה לא הביאה נקודות (כי הוא סיים במקום השמונה עשרה), המהלך אמר שנוריס שהיה המהיר עד אז לא יזכה בנקודה נוספת. המשמעות: כעת גם אם נוריס יזכה במלוא הנקודות האפשריות בכל ששת המרוצים עד סיום העונה, יספיקו לוורשטפן מקומות שניים (בכל מרוץ ובכל מרוץ ספרינט) כדי לזכות באליפות.

נוריס ממשיך לנצח
צילום: מקלארן

גרנד פרי סינגפור, מרינה ביי, 22.9.24 

1. לנדו נוריס – מקלארן 
2. מקס ורשטפן – רד בול 
3. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
5. שארל לקלר – פרארי 
6. לואיס המילטון – מרצדס
7. קרלוס סיינז – פרארי 
8. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין 
9. ניקו הולקנברג – האס 
10. סרג'יו פרז – רד בול

אליפות הנהגים אחרי 18 מרוצים (מתוך 24)

1. מקס ורשטפן – 331 נק'
2. לנדו נוריס – 279 נק' 
3. שארל לקלר – 245 נק'
4. אוסקר פיאסטרי – 237 נק'
5. קרלוס סיינז – 190 נק'

אליפות היצרנים אחרי 18 מרוצים (מתוך 24) 

1. מקלארן – 516 נק'
2. רד בול – 475 נק' 
3. פרארי – 441 נק' 
4. מרצדס – 329 נק'
5. אסטון מרטין – 86 נק'

נוריס ממשיך לנצח
צילום: פרארי