קשה לחלוק על העובדה שאחד הרכבים המקטבים ביותר בעולם הוא הטנדר החשמלי של טסלה, סייברטראק. מה שהתחיל לפני חמש שנים כתמונה שנראתה כאילו נלקחה מסרט מדע בדיוני של רידלי סקוט הפכה למציאות בשנה הקודמת כאשר היחידות הראשונות החלו להגיע ללקוחות. הוא מצליח, רק מעצם נוכחתו להפוך כל אחד מהרוכשים לפסאודו סלב. אלא שההתחלה, לא הייתה חלקה - נהפוך הוא. 

כבר מהרגע הראשון דווח על עיכובים במסירות, קריאות תיקון מרובות בגלל פגמים, ליקויים במרכב עצמו (רווחים לא אחידים) שהתגלו על ידי נהגים וגם בעתה לגבי היבטים בטיחותיים; לאחרונה העיר על כך גם ג'יימס מאי ("טופגיר", "גרנד טור") ואמר כי הוא "מקווה שלא לפגוש את הפינה של החזית כהולך רגל". גם בארה"ב חוששים מכך. "הוא שוקל 3 טון ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות - זה נשק קטלני", אמר אחד הלקוחות. 

אדם נוסף שרכש את הסייברטראק אמר שנחתך בידו ונזקק לתפרים בגלל אחד הפאנלים החיצוניים של מרכב פלדת האל חלד. ארגוני בטיחות בדרכים בארה"ב, ה-NHTSA ו-IIHS שתפקידם לבצע מבחני ריסוק לרכבים שנכנסים למחזור המכירות, לא עתידים בשלב הנוכחי להעמיד את הסייברטראק דרך מקצה ניסויים בקטגוריית פיק אפ; "אנחנו עושים מבחנים ל-86% מהדגמים שנמכרים בארה"ב אבל רק בתנאי שהם נמסרים בכמויות שמצדיקות את זה בהשוואה לרכבים דומים בקטגוריה. אין ספק שהוא מייצר באז ועניין אבל מספר הדגמים על הכביש זניח", אומרים ב-IIHS, המכון האמריקני לבטיחות בדרכים. 

הדחייה בשנתיים גבתה עליה חדה במחיר, שכיום נע בין 80 ל-100 אלף דולר, ולאור העובדה שהדגמים היקרים לא נמכרים כהלכה, טסלה הסירה את דגמי הכניסה מעמוד המכירות - בתקווה לחלץ את הפקקים שנוצרו במגרשי המלאים. על רקע דברים אלו, טסלה סיימה לטפל ב-2 קריאות תיקון ליותר מ-12 אלף רכבים - הכמות כולה למעשה, וממשיכה להתמודד עם ביקורת נוקבת, גם מצד ירחונים מוטוריים; דוגמא בולטת אירעה במבחן של ירחון 'קאר אנד דרייבר' שכבר ביום השני "העמידו את הרכב על בלוקים" כי הוא נתקע.  

לטסלה יש את קהל המעריצים הנאמן שלה, מסור מאוד לטנדר השנוי במחלוקת וגם למיתוג של אילון מאסק כיזם, גאון ומהפכן בתעשיית ההיי טק. אבל הטנדר החשמלי של סייברטראק נתן לצד השני לא מעט תחמושת ורעל והוא מנצל אותה כדי לנגח אותו בכל הזדמנות.  

סייברטראק: המהלך השיווקי של טסלה התנגש בבדיחות של הרשת
צילום: יצרן

כך עשו מאות עוקבים לפוסט אינסטגרם שזכה, חשוב לציין ל-190 אלף לייקים שפרסמה טסלה לפני זמן מה, בו פורסם צילום (של אחד העובדים) למגרש המסירות של הסייברטראק. בחברה האמריקנית שיערו כנראה שכך יגלגלו החוצה מלאים ויגדילו את פוטנציאל הקונים, אולם הביקורת והחיצים לא איחרו לבוא. 

בין המגיבים למשל, כתב גולש בשם pro_trev23: "מעולה. עכשיו תייצרו כאלה שלא מתפצלים לשניים בעת גרירה, הם נגישים תקציבית, ומספקים את הטווח שהובטח מבלי לשלם 25% תוספת מחיר". גולש נוסף שאל "האם זה המתחם שבו ריכזו את כל הטנדרים במסגרת קריאות התיקון"? 

ובאיזה מחנה אתם - התומך או המשמיץ?