זה לא סוד שפולקסווגן מבצעת מספר שינויים בתחזית הגלובלית להחדרת הרכב החשמלי - בהתאמה לירידה בביקושים, אולם רוב המיזמים נמשכים כסדרם; כך למשל הוכרז כי על מנת להאיץ פיתוח של כלי רכב חשמליים זולים, יופסק ייצור פולקסווגן פולו במפעל הספרדי בפמפלומה כדי שפסי הייצור יתפנו לטיפוח המערכות החשמליות של הדגמים. המכונית עדיין נמכרת באירופה, אך בישראל פסק שיווקה לפני כמה חודשים ולא ידוע מתי תחזור, שכן הרכב עתיד להתייקר משמעותית. 

המתחם הספרדי יופקד על ייצור שני רכב פנאי של פולקסווגן החל ב-2026, אחד מהם יהיה תוצר לחטיבת הנוסעים של פולקסווגן והשני, דגם תאום עבור סקודה.  מדובר בצמד קומפקטי במידותיו המבוסס על רצפת MEB משופרת שאמורה לשמר מחיר אטרקטיבי של כ-25 אלף יורו. סקודה כבר הצמידה לרכב הפנאי כותר ושמו אפיק, ואילו פולקסווגן ככל הנראה בחרה בכותר ID.2. דגם נוסף על רצפה זו, ישרת את מותג קופרה. 

הפולו אמנם שמרה על מעמדה באירופה בשנים האחרונות כאמת מידה,  אך הפסידה בקרב הפופולריות לרכבי הפנאי של המותג, בראשם ה-T-רוק ו-T-קרוס; אם לפני עשר שנים התייצבה במקום ה-4 בסך המכירות הכולל באירופה, הרי שהיום על פי הרישויים האחרונים התדרדרה עד המקום ה-8 עם קצת יותר מ-90 אלף מסירות.  

פולקסווגן סיימה ייצור פולו באירופה
צילום: יצרן

פולקסווגן הציגה את הפולו ב-1975 ובמשך תשע שנים ייצרה את הדגמים קרוב למטה הראשי בפוולסבורג. ב-1984 הועתק הייצור לספרד ושם הסתכם הייצור הכולל ביולי האחרון ב-8.4 מיליון כלי רכב. בשלב הבא, פולקסווגן פולו תיוצר במפעל הדרום אפריקני בקרייגה (כ-750 ק"מ מזרחית לקייפטאון), שלמעשה נכלל באחזקות החברה מאז 1951, ואף אחראי בלעדי לייצור הפולו GTI. 

הפולו האחרונה שיוצרה בספרד עשויה, ביום מן הימים להקלט כפריט אספנות אצל חובבי VW, אולם לא מדובר בדגם יוצא דופן; מנוע 1.0 ל' עם 95 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית 5-מהירויות, ארוז בגוון כחול (Blue life veriant). בקונצרן ימשיכו לייצר את הפולו על רצף חידושים מדי כמה שנים, לפחות עד 2030, ייתכן שמעבר לכך.