המחקר העלה, שסוללה של מכונית חשמלית עמידה במשך 20 שנה או יותר אם הביצועים שלה יורדים בשיעור ממוצע של 1.8 אחוזים בשנה. אלה בשורות טובות בהתחשב במכבש הלחצים שמופעל על מנהלי הצייים בעולם להפחית את פליטת הפחמן - מתקנות ממשלתיות, משקיעים, קבוצות סביבתיות, הציבור ומבעלי עניין אחרים.
הדרך הבטוחה ביותר של ציים לצמצם את פליטת המזהמים היא לעבור לכלי רכב חשמליים, אומרים חוקרי חברת גאוטב. אך למרות שיפורי ביצועים מהותיים, עדיין קיים חוסר ביטחון שרכבים חשמליים יכולים להחליף רכבי בעירה רגילים, בינוניים וכבדים בצורה הולמת, או כזו שתפתור את כל המחלוקות והבעיות שכרוכות בתשתית, עלויות.
מצבר של מכונית חשמלית הוא הרכיב היקר ביותר ברכב. ועל כן, אגירת מידע וניתוחו, כלומר להבין כיצד קיבולת ומצב אחסון החשמל ישתנו לאורך זמן היא חשובה למחלקות שעוסקות ברכישת רכבים עבור ציי רכב; בגדול, אפשר לסכם בצורה די פשוטה: ככל שחיי הסוללה ארוכים יותר, כך ניתן להשתמש יותר ברכב החשמלי, וככל שמשתמשים בו יותר, כך ניתן להשיג יותר חיסכון בציי הרכב.
גם מנועי בעירה מאבדים כוח עם הזמן, אולם קיטון בביצועים של רכב חשמלי, היינו בתאוצות, מומנט ויכולת נשיאה מדווח רק לעתים רחוקות - ורק לאובדן יכולת הסוללה לאגור אנרגיה, יש משמעות קריטית בתפעול השוטף של המכונית החשמלית.
מצבו של מצבר לרכב חשמלי מכונה SOH (מצב בריאות). סוללות מתחילות את חייהן עם SOH של 100 אחוז ונחלשות עם הזמן. לדוגמה, סוללה של 60 קוט"ש עם SOH של 90 אחוז "מתנהגת" כמו סוללה של 54 קוט"ש. הירידה בקיבולת האחסון תלויה בסוג הסוללה ובעוצמת השימוש, בפרט בתדירות ועוצמת הטעינה המהירה, דבר שמשפיע לרעה, בשיעור לא מבוטל על הכימיה של הסוללה.
"בעוד שהניתוח שלנו מראה הידרדרות ליניארית פחות או יותר, ההנחה הכללית היא שתוחלת החיים של סוללות מכוניות חשמליות לא נפגעת באופן ליניארי: יש ירידה ראשונית שאחר כך ממשיכה - אבל בקצב הרבה יותר מתון. במדרגות שמובילות אל סוף תוחלת החיים, הנהגים יכולים לצפות לירידה משמעותית בבריאות הסוללה", כך ראש צוות המחקר.
בחברה מדגישים: "כמובן שמצברים לרכב חשמלי, כמו כל שאר המצברים, יתבלו בסופו של דבר, אך ברוב המקרים זה יהיה זמן רב לאחר מחזור החיים של הרכב - ולמצברים יכולים להיות חיים שניים או שלישיים ביישומים שונים", כך הוסיפו.
על פי נתונים של החברה, הרוב המכריע של המצברים מחזיק מעמד לאורך חייו השימושיים של הרכב ולעולם אין צורך להחליף אותם. אם הסוללה הממוצעת של מכונית חשמלית תאבד 1.8 אחוז מהקיבולת שלה, היא עדיין תהיה בעלת בריאות של למעלה מ-80 אחוז לאחר 12 שנים, כלומר בדרך כלל מעבר לתוחלת החיים הטיפוסית של רכב המשרת בציים.
"עם זאת, מכיוון שאנו מניחים שתוחלת החיים של מצברים לרכב חשמלי אינו פוחת באופן ליניארי, יש לצפות לירידה משמעותית יותר ככל שהסוללה מזדקנת", אמרו האנליסטים. "עדיין לא ראינו מספיק סוללות שהגיעו לסוף חייהן... אז אנחנו לא יכולים לחזות מתי הירידה הזו צפויה להתרחש".
בסופו של דבר, מכיוון שטווח הנסיעה שמכוניות חשמליות יכולות להשיג בטעינה אחת הוא ערך קריטי, רוב יצרני הרכב מציעים ערבויות מקיפות עבור מצברים לרכב חשמלי. "זה כולל בדרך כלל קיבולת שיורית של 70 עד 80 אחוזים בשנים הראשונות", אומרים בחברת המחקר.