הפעילות של סאנגיונג בישראל בשנים האחרונות ירדה מאוד והיצע הדגמים שלה הצטמצם ביותר, כלל בסופו של דבר רק את רכב השטח רקסטון. כידוע, תאגיד הכימיה הדרום-קוריאני הענק KG רכש ב-2023 את סאנגיונג מיד מהינדרה ההודית, יצר מותג חדש בשם KGM (ה-M מ-Mobility), ומכוון להוסיף דגמים נוספים ולהעשיר את היצע הגרסאות.
 

עד עכשיו

במהלך השנה החולפת הוצג רקסטון לאחר שעבר מתיחת פנים ובהמשך נוספה לו גרסת הנעה אחורית במחיר נמוך משמעותית. בנוסף, החל השיווק של הטנדר מוסו, וזה נרכש גם על-ידי מנהל הרכב הממשלתי. ממש כעת הושק בישראל דגם הפנאי הקומפקטי טורס, והוא מכוון לפלח השוק הפעיל והנמכר בישראל. 

לפי אנשי טלקאר, השילוב של הגב שמעניק KG יחד עם העובדה ש-KGM החדש הוא מותג רעב עם הרבה אמביציה אמור לאפשר גם ליבואנית כאן להרחיב מאוד את פעילותה. במסגרת זאת יוקמו אולמות תצוגה נוספים ואחרים יוגדלו, יורחבו תשתיות נוספות. 

מנכ"ל טלקאר, דוידי פיאמנטה, מביא עמו שנות ניסיון רבות בעבודה עם יצרנים קוריאנים; כמנהל חטיבת הרכב הפרטי בכלמוביל עמד שנים בקשר עם יונדאי, וקודם לכן היה מנכ"ל סאני, יבואנית סמסונג.   

התכניות הגדולות של KGM
צילום: אוהד אלגוב
 

מעכשיו

עד סוף השנה אמור להצטרף לשלושת הדגמים המשווקים כאן כבר כעת – מוסו, רקסטון, טורס – גם טיבולי במהדורתו המחודשת. זהו דגם פנאי קטן (B-SUV), נחנך ב-2015, עבר מתיחת פנים ב-2019, שווק בישראל גם בגרסתו המקורי וגם בכזאת מוארכת (XLV מ-2016; בעיקר לשוק המוניות), ולפי טלקאר יוצע במחיר תחרותי. 

טורס הוצג גם בגרסת החשמלית EVX, וגם זו עשויה להגיע לכאן. בשנה הבאה תציע KGM חטיבות כוח היברידיות, וגם כאן הדגם הראשון שיוצע איתן הוא טורס.

בסוף 2024 תושק גם גרסה טנדר לטורס EVX וזו נקראת בשלב זה O100.   

עוד על הפרק לשנה הבאה הוא אקטיון החדש שהוצג בקיץ השנה; בפועל זהו טורס (רצפה, ממדים, יחידות כוח, מכלולים) אך עיצובו ספורטיבי יותר, בעיקר בזכות גג אחורי משופע. 

ב-2025 תשיק KGM את הדור החמישי של קורנדו החדש, רושם ראשון על עיצובו מוצא ביטוי ברכב התצוגה KR10, וגם דגם זה צפוי להגיע לכאן.   

התכניות הגדולות של KGM
צילום: רונן טופלברג