אב טיפוס של קיה EV4 זוהה לאחרונה במסגרת מבחנים בנורדשלייפה (המקטע הצפוני הנערץ על ידי חובבי רכב במסלול הנורבורגרינג). הצללית שונה משמעותית מזו של הקונספט, כאשר החלק האחורי המשופע מוחלף בקצה אחורי תלול. עם זאת, נראה כי לא מדובר בסטיישן כפי שאנחנו מכירים אותה, שכן הסיומת בזנב של הרכב המיועד לייצור קצרה מזו של מכונית הקונספט.
הדגם הבשל יגיע ללקוחות עדכני מבחינת יישומים, מהירות טעינה, ומבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP המשמשת את המכוניות החשמליות הקיימות של קיה: EV3, EV6 ו-EV9, וכן דגמים של יונדאי ומותג היוקרה ג'נסיס. ואולם, המיצוב של EV4 הינו בקצה התחתון של המשפחה, ולכן יחלוק את מערכת ההנעה עם רכב הפנאי הקומפקטי EV3, ומכאן אפשר להסיק שלא מדובר ברכב מאוד יקר.
ל-EV3 מערכת הנעה חשמלית עם 150 קילוואט (204 כ"ס), זמין עם שתי סוללות מובחנות בקיבולת (58.3 ו-81.4 קילוואט) ובשלוש רמות גימור - ומתוכנן להימסר מסוף 2024. הוא משווק בחבילת "מרחקים ארוכים" על גרסה עם טווח של עד 605 קילומטרים, בעוד הדגם עם סוללה רגילה מספק כ-430 קילומטרים. טעינת מארזי הסוללות מ-10 עד 80 אחוזים אורכת כחצי שעה.
ה-EV4 ימוצב כחלופה חשמלית לדגמים כמו טסלה מודל 3, גם BYD סיל, כמו כן ינסה לאתגר רכבי פרמיום גרמנים כמו ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס. הוא קצר יותר מרכב הפנאי EV5 לו אורך 4.6 מטרים שהוצג בסוף השנה הקודמת, אך משתמש ביתרונות הטכנולוגיה החשמלית כדי להתחרות במרחב הפנימי של מכוניות סדאן גדולות בהרבה עם מנועי בעירה, כך מבטיחים בקיה.
על פי הדיווח, ייצור ה-EV4 יתחיל בשנה הבאה בסלובקיה. משלוחים ללקוחות צפויים להתחיל גם בשנת 2026. בהתחשב במחיר הבסיס של EV3 שעומד על 35,990 יורו, ה-EV4 אמור לעלות בסביבות 40,000 יורו לרכבים ברמת הכניסה.
על אף הקפאון שחוות חלק מיצרניות הרכב, קיה בהתפתחות חיובית בכל הכרוך במכירות רכב חשמלי. המותג העלה לכבישים באירופה לבדה מעל 80 אלף רכבים חשמליים עד כה, ועל פי מאגרי המידע מדובר על צמיחה של 23% ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תהיינה לפחות 15 מכוניות חשמליות של קיה עד סוף העשור.