המותגים באירופה אולי יצליחו להסדיר נשימה בעקבות החלטת נציבות האיחוד למסות את יצרני הרכב הסינים על היבשת המערבית - ולמעשה לצמצם את פערי המחירים. אבל קבוצת פולקסווגן, שמתמודדת עם החלטות מורכבות בשל הירידה במכירות, כולל סגירות מפעלים, אינה מחכה לסיוע מגורם משנה; לאחרונה, החלה להוזיל את מחירי החשמליות כדי לבחון את היענות הקהל. 

חטיבת הפרטיות של פולקסווגן החלה להציע בשבועות שחלפו, בגרמניה, את המכונית הקומפקטית ID.3, חלוצת המשפחה החשמלית תמורת קצת פחות מ-30,000 יורו - אך באופן זמני בלבד. עד להודעה חדשה, הרכב החשמלי המלא הזול ביותר של הקונצרן הוא רכב הפנאי הקטן והחדש שהצטרף לא מזמן למותג הצ'כי, סקודה אלרוק

ה-Elroq תומחר מ-33,900 יורו, ולפי מנכ"ל המותג קלאוס זלמר, הוא משווק בדומה למקבילו בעל מנוע הבעירה, ה-קארוק, שכן הגרסה הבסיסית שלו מתחילה בסביבות ה-33,000 יורו. זלמר אומר בראיון לכלי התקשורת במינכן שהוא לא חושש מקצת תחרות פנימית, להפך. "זה מעולם לא קרה בעבר שיש לנו צמד כזה  - וזה יהיה מנוף מכריע לביקוש. אני משוכנע בכך".

זלמר מאמין שמחירי מכוניות חשמליות ימשיכו לרדת מ-2025 ואילך בשל תקנות ה-CO2 החדשות של האיחוד האירופי. הוא מצפה ל"מלחמת מחירים חסרת תקדים בגזרת הרכב החשמלי". לדבריו, "כולם ינסו וחייבים לנסות להשיג את היעדים… אבל אנחנו צריכים לפקוח עין על מבנה המחיר וכמובן גם על המרווחים והערכים השיוריים של הרכבים. לדעתי, זה יהיה המאמץ הגדול ביותר".

סקודה:
צילום: פולקסווגן

עד 2035, פוליטיקאים מתכננים לאסור מכירה של רכבים עם מנועי בעירה חדשים. בפועל, המשמעות היא מעבר לרכבים חשמליים ושימוש ברכבים מימניים. זלמר אמר: "אנחנו צריכים אבטחה תכנונית. כי עכשיו, הכל מתכנס לאיזשהי נקודת סיום שתושג ב-2035". באותה נשימה ביקש להבהיר: "אני חושב שתאריכים נוקשים הם מאתגרים מאוד בתוך השינוי התובעני שאנו עוברים כעת".

סקודה בונה את מה שהלקוחות שלה רוצים, אומר זלמר - "ולא את מה שאנחנו חושבים שהם צריכים לנהוג בו", ציין. "ניידות חשמלית היא כיום הטכנולוגיה הטובה ביותר להפחתת פליטת CO2 בכלי רכב חדשים. אבל, אנחנו צריכים לבצע מעקב - יהיה מספר עצום של כלי רכב עם מנועי בעירה באירופה הרבה אחרי 2035. אני רואה פוטנציאל עצום בדלקים חלופיים, בפיתוחים חדשים, מנועי בנזין יכולים גם לשמש כמגדילי טווח, ולפיכך לצמצם את זיהום האוויר".