ג'יפ קומפאס, הצצה ראשונה
רכב הפנאי האמריקני ירד מפס הייצור באיטליה. גרסת 4X4 - רק עם הנעה חשמליתעל פי הצהרה, הקומפאס החדש משודך אל מגוון אפשרויות מבחינת הנעה ותפעול - "מחשמל מלא ועד היברידי וכלה במנועי בעירה פנימית", אומרים בחברה האמריקנית. כל זאת, שוב הודות לרצפה המודולארית של התאגיד. היא תציע ללקוחות "יכולות בכביש ובשטח עם 4X4 במחיר סביר, ביצועים מהשורה הראשונה וטכנולוגיה מתקדמת, לא משנה באיזו מערכת הנעה יבחרו".
הקומפאס הנוכחי פעיל מאז 2016 וכלל מספר שינויים קלים, כולל הוספת גרסת פלאג-אין. עיצוב הדור הבא, מתכתב עם גרנד צ'ירוקי בצורה הדוקה יותר מקודמו כדי לחזק את ה-DNA המשפחתי. על אף שהוא פחות פופולרי מגרנד צ'ירוקי או רנגלר, הוא אחד הדגמים הנמכרים ביותר בסגל של המותג עם מאות אלפי מכירות באירופה בין השנים 2018-2023.
בהתאם לאסטרטגיית הייצור של סטלנטיס, הקומפאס החדש, שחולק מכללים עם שורה ארוכה של רכב פנאי, בהם גם אופל גרנדלנד החדש, עתיד להיות מיוצר באירופה במתחם מלפי באיטליה החל משנת 2025, לפני תחילת הייצור בצפון אמריקה ובאזורים אחרים בעולם מ-2026 לסיוע הפצתו.
פרטים טכניים של הקומפאס החשמלי טרם פורסמו, אך דבר אחד כן הובהר: גרסת ה-4X4 היחידה שלו תהיה חשמלית. נתונים בסיסיים, אפשר להקיש אולי מקרוב משפחתו, פיג'ו 3008; המכונית הצרפתית היא הדגם הראשון של Stellantis שהוברגה על הפלטפורמה המוקדשת לרכבים בגודל בינוני מסגמנט C ו-D, והיא זמינה בגרסאות חשמליות עם מנועים עד 170 קילוואט (230 כ"ס) ועד 700 ק"מ לטעינה בגרסה ארוכת טווח שהוצגה לאחרונה. בארה"ב, מעריכים שטווח הנסיעה שלו יסתכם ב-650 קילומטרים.
ג'יפ חשפה בשנתיים האחרונות מספר דגמים חדשים שסימנו לאן פניה מועדות; ספינת הדגל, וואגונר S החשמלי החדש, וכן את רכב הפנאי הקטן אוונג'ר שיצא למכירות מאז 2023 וזמין גם בישראל. בנוסף לקומפאס החשמלי, היצרנית האמריקאית מתכננת רכבים חשמליים מלאים נוספים, כולל, על פי דיווח, גרסת חשמלית של רכב הפנאי רנגייד שיחזור לשורותיה אחרי מקצה שדרוגים נרחב וכנראה עם תג מחיר אטרקטיבי.