Lynk & Co הציגו את ה-02, רכב פנאי דמוי קופה חשמלי 100% איתו יוצאת החברה השוודית (בבעלות הקבוצה הסינית Geely) לאירופה וגם בהמשך לישראל. המכונית עוצבה על ידי הסטודיו לעיצוב בגטבורג, שוודיה בשיתוף בעלי הדגם 01; לקוחות שלחו למעלה מששת אלפים מסרונים עם אינדיקציות והצעות ליישום ב-02 לפי הבנתם וטעמם. היא תימכר אונליין באירופה החל מה-11 באוקטובר, עם מחיר מוצהר החל מ-35,495 יורו.

ה-02 מבוסס על רצפת SEA, משותפת לוולוו EX30, סמארט #1 ו-3#, גם זיקר X. היא מתהדרת במידות המתכתבות עם קבוצה C; אורך 4,460 מ"מ, רוחב 1,845 מ"מ וגובה 1,573 מ"מ, וכן ל-Lynk & Co 02 בסיס גלגלים של 2,755 מ"מ, עם מרווח גחון לא רע של 191 מ"מ. החלק הקדמי כולל פנסי יום LED אנכיים במכסה המנוע, אשר מייצרים אנימציות כאשר מתקרבים ומתרחקים. סיומת הגג נחתמת בספוילר האחורי, המשלב את נורות הלד. כסטנדרט, בגרסת ה-Core entry, ישנם חישוקי סגסוגת 19 אינץ' ו-20 אינץ' בגרסה בכירה יותר. לתא המטען נפח של 410 ליטר, שאליו מתווספים עוד  15 ליטרים בחלק הקדמי - או בעגת החשמל, פראנק. 

בדרך לישראל: נחשפה לינק אנד קו 02
צילום: יצרן
מהמסך המרכזי בגודל 15.4 אינץ' ניתן לנהל את כל הפונקציות של המכונית, כולל אלו של בקרת האקלים וחימום המושבים. בקרות פיזיות מצטמצמות כאן למינימום, בעיקר מכונסות על גלגל ההגה כדי להפחית היסח הדעת. בנוסף לקישוריות 5G, הדגם כולל עדכוני אוויר עבור החומרה וחיבור אלחוטי לממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay. ה-02 כולל גם שני משטחי טעינה לסלולרי, עוזר קולי ואפשרות לאמת את הנהג באמצעות זיהוי פנים. לוח המחוונים הדיגיטלי הוא 10.2 אינץ' וניתן לבחור בגימורים מהודרים. 

בדרך לישראל: נחשפה לינק אנד קו 02
צילום: יצרן
כשזה מגיע לבטיחות, לינק ניזונה ממיטב התכונות והידע של וולוו, ועל כן קשה למצוא בה נקודות תורפה מהותיות. חבילת הגנה היקפית היא סטנדרטית בכל רמות הגימור, מה שמבטיח נהיגה אוטנומית ברמה 2, עוזר החלפת נתיב וניטור שטח נסתר במראות הצד בין היתר. גרסת ה-Core ברמת הכניסה כוללת גם חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בשילוב מצלמה אחורית; ה-More מעודכנת עם מצלמת 360°.

בדרך לישראל: נחשפה לינק אנד קו 02
צילום: יצרן

המנוע החשמלי, המותקן על הסרן האחורי, מספק 200 קילוואט (272 כ"ס) ומומנט של 35 קג"מ. ה-02 מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.5 שניות, עם מהירות מרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. סוללת 66 קווט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 435 קילומטרים במחזור Wltp מעורב, שבמחזור עירוני גדל עד מרחק של כ-563 קילומטרים. הספק הטעינה המרבי של זרם ישר (DC) הוא 150 קילוואט, כלומר מ-10% ל-80% תוך כחצי שעה, בעוד שלמטען המשולב למסוף AC הספק של 11 קילוואט בגרסת Core ו-22 קילוואט על More.

בדרך לישראל: נחשפה לינק אנד קו 02
צילום: יצרן
לינק תשלב מספר תכונות/גימיקים מעניינים, כמו למשל היכולת להגדיר מפתח דיגיטלי המאפשר להשאיל את הרכב לחברים ובני משפחה, אך לא רק זה: באמצעות אפליקציית Lynk & Co, תוכלו להעמיד את הרכב לרשות צדדים שלישיים, לזמן הרצוי, במחיר המוסכם על ידי הבעלים (כמובן, שנצטרך לבחון מה אומרות התקנות במדינות בהן ישווק ה-02). מי שעולה על הסיפון יכול למשוך "מיני רצועה" ליד ההגה (בתמונה) המשחררת את מסך המולטימדיה הראשי ומאפשרת להתחיל את ההשכרה. "נכון לעכשיו, כ-30% מבעלי Lynk & Co משתמשים בפונקציה הזו", מסביר דיוויד גרין, סגן נשיא החברה השוודית. 

עד כה, שווקה באירופה וגם בישראל רק ה-01 פלאג אין הייבריד. ה-02 תהיה למעשה המכונית החשמלית המלאה הראשונה של לינק אנד קו מחוץ לגבולות סין שם היא נמכרת בשם Z20. התמחור שלה, ב-35 אלף יורו מציב אותה בפער לא קטן לזכותה אפילו מול מוצרים ביתיים של וולוו כמו ה-EX30. נמתין להתפתחויות מקומיות בחודשים הקרובים כשתעשה עלייה.