מתקפת הנוסטלגיה של רנו ממשיכה. המותג הצרפתי מחזיר לשורותיו את רנו 4, הפעם כמכונית חשמלית - בעקבות ה-R5 E-Tech Electric וכן רנו טווינגו החדשה. בעודנו ממתינים לדעת את המחירים הרשמיים, שיפורסמו עוד כמה חודשים אנו כבר יודעים לדווח אודות שתי גרסאות חשמליות שלה, כמו גם גדלי סוללות. ה-4 תיוצר במפעל מובז' הצרפתי בקרבת בלגיה, עם השקה רשמית בתחילת 2025 ונדידה לסוכנויות בהמשך. 

רנו חושפת 4 חשמלית
צילום: יצרן

הפלטפורמה הקטנה של AmpR שפותחה על ידי החטיבה החשמלית של רנו, המשותפת עם ה-5 E-Tech Electric - כוללת כעת ב-4 החדשה מנוע חשמלי יחיד: היעדר הנעה לכל הגלגלים מפוצה לדברי החברה בצורה חלקית, לפחות ברמת הביצוע על ידי מערכת Extended Grip האופציונלית, בשילוב עם צמיגים המתאימים לכל ימות השנה (מה שמכונה בלעז All season tires). 

שתי גרסאות יוצעו בהשקה: 120 כ"ס ו-23 קג"מ עם סוללה של 40 קוט"ש ו-150 כ"ס ו-25 קג"מ עם סוללה של 52 קוט"ש. האחרונה כשירה לגמוא מרחק של 450 קילומטרים במחזור Wltp, מגיעה ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 8.5 שניות ומוגבלת ל-150 קמ"ש. גרסת בסיס, עוצרות ב-300 ק"מ של אוטונומיה ותאבד בערך שתי שניות בהאצה ל-100 קמ"ש.

רנו חושפת 4 חשמלית
צילום: יצרן

 ל-4 מטען מובנה של 11 קילוואט עבור טעינה בעמדה ביתית. בגרסת ה-120 כ"ס מהירות הטעינה המרבית היא 80 קילוואט, ואילו ב-150 כ"ס מהירות הטעינה תוגברה ל-100 קילוואט, מאפשרת החזרת 80% לסוללה בחצ שעה. ה-4 E-Tech מציגה לראשונה גם את פונקציית One Pedal, לניהול דוושת הגז והבלם בפקודה אחת (שימוש במנגנון בלימה רגרנטיבית ב-3 רמות).

רנו חושפת 4 חשמלית
צילום: יצרן

הנוסח של הרנו 4 שואב השראה מהדגם המקורי שיוצר בלמעלה מ-8 מיליון יחידות משנות ה-60 ועד שנות ה-90. החברה הצרפתית מגדירה אותו כ"רטרו-עתידני": הגריל הקדמי ברוחב 1.45 מטר מדמה קורה סגורה עם תמה ייחודית שמגשרת בין העבר להווה, בעוד שהפנסים האחוריים הם הומאז' לדור הראשון עם שלושה אלמנטים אנכיים. 

המבנה עצמו נשאר 5 דלתות (עם אפשרות של גג בד), אבל ה-4 גדלה במידה ניכרת מבחינת מידות, אפילו בהשוואה אל רנו 5, והפכה את עצמה למעשה לגרסת הפנאי שלה. לתא המטען קיבולת מוצהרת של 420 ליטר במצב רגיל (גדול מרנו קפצ'ור למשל ב-50 ל'). אורכה של המכונית 4.14 מטר, בסיס גלגלים 2.62 מטר, משקל 1.4 טון, רוחב 1.8 מ' וגובהה 1.57 מטר, עם מרווח גחון של 18 סנטימטרים. 

רנו חושפת 4 חשמלית
צילום: יצרן

במכונית שמטרתה להיות רב שימושית - ומתאימה לצרכים עירוניים והרפתקניים, הציגה רנו פתרונות מודולאריים בסגמנט, כמו למשל מושב נוסע שהופך לשולחן וכן שלל מערכות הגנה כולל נהיגה אוטונומית דרגה 2. לנוסעים מאחור, כיסים בגב המושבים הקדמיים עם חללים נפרדים לחפצים ולסמארטפונים ומסביב לא מעט קישוטים בגוון נוסטלגי.

מערכת המולטימדיה תהיה מסדרת OpenR Link בגודל 10 אינץ', וזו מבטיחה גישה לשירותים מחוברים מהדור האחרון, משלבת את ChatGPT ואת העוזר הווירטואלי Reno. כמקובל, לוח מחוונים דיגיטלי זמין עם מסך בגודל 7 או 10.1 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. 

רנו חושפת 4 חשמלית
צילום: יצרן

רנו תמצב את ה-4 החשמלית מול סיטרואן C3 איירקרוס החשמלית, ג'יפ אוונג'ר, אופל פרונטרה החשמלית ועוד. המשמעות, טווח מחירים של כ-30 אלף יורו לערך. היא תהיה על הכבישים באירופה בקיץ הבא, כך שמועד שיווק בישראל טרם נקבע.